1. שכר השחקנים הכולל של בית"ר עומד היום על 18 מיליון שקל (לא כולל צוות מקצועי), ולפחות כרגע משה חוגג רוצה שהשכר הכולל של השחקנים והצוות המקצועי יהיה 15 מיליון שקל. זו משימה כמעט בלתי אפשרית. בבית וגן מבטיחים מהפכה בסגל שתכלול כרטיס בכיוון אחד לרוב הסגל. בבית וגן מחזיקים אצבעות שאלירן עטר לא יגיע ל־16 שערים/בישולים כדי שיוכלו להראות לו את הדלת החוצה. במקביל, סוכנו של ירדן שועה, דודו דהאן, מחפש לו קבוצה בחו"ל וחוגג מוכן למכור את החלוץ במחיר הפסד.
1 צפייה בגלריה
שועה. בית"ר תפסיד עליו כסף
שועה. בית"ר תפסיד עליו כסף
שועה. בית"ר תפסיד עליו כסף
(צילום: עוז מועלם )
זה אומר שגם הצעה של 800 אלף דולר על מי שחוגג שילם עליו 1.2 מיליון יורו (על חלק מהכסף שועה ויתר בעצמו וזה החשבון) תתקבל בברכה. השאלה הגדולה היא מי, בלי עטר ושועה ועם תקציב מינימלי לרכש, יבקיע שערים בקבוצה הזאת בעונה הבאה. אגב שועה, בבית"ר בודקים את האפשרות לצוות אליו את מאוויס צ'יבוטה ששיתף עם שועה פעולה בהצלחה בבני יהודה לפני כמה שנים אבל ספק אם החלוץ הזר הוא במספרים של בית"ר.
חוגג יקרא אליו כמעט כל שחקן עם חוזה לעונה הבאה ויגיד לו שיש לו שתי אפשרויות: לעזוב וחוגג ישלים לו שכר בקבוצה אחרת או שיקצץ בין 20 ל־25 אחוזים משכרו במועדון. זו שיטה של כונס נכסים שמנסה להציל את הקופה, אבל ההקבלה הזאת היא לא לגנותו של חוגג. מי שהצליח לעבוד עליו עם חוזים מפוצצים ותמורה אפסית, צריך לבוא איתו חשבון. הצרה היא שעם הוצאות תפעול גבוהות כמו של בית"ר ושני שחקנים שתובעים אותה לדין (איינבינדר וקונטה) חוגג יצטרך להיות קוסם כדי לעמוד ברף שהעמיד לעצמו. אה, וגם מי שיוחתם יקבל חוזה לעונה אחת. הראשון יהיה עידן ורד, בשכר של כ־140 אלף דולר לעונה.
2. במסדרונות בית וגן שמעו השבוע כמה פעמים את השם 'מ.ס אשדוד' כמודל של חוגג לעונה הבאה. כל מי שיושב איתו בחדר בישיבות מנסה להניא אותו מלראות בקבוצה של ג'קי בן זקן אורים ותומים. מסבירים לו שאשדוד ירדה ליגה בשנים האחרונות, שיש לה במקרה הטוב 1,000 אוהדים למשחק בלי לחץ ובלי ציפיות. שלבן זקן יש אקדמיה ומיליונים שהכניס ממכירות שחקנים שבאופן ישיר מסדרים לו את התקציב. חוגג בבעיה. הוא לא יכול לדגדג את התקציבים של מכבי תל אביב ומכבי חיפה ולא יכול להחזיק מועדון כמו בית"ר בכסף של אשדוד ושכמותה. הוא מנסה לפתור את הקובייה ההונגרית הזאת. שיהיה בהצלחה.
3. חוגג היחיד במועדון שיודע את שמות המאמנים הזרים שיש לו כרלוונטיים. הסיכוי שאחד כזה יגיע לפה הוא אפסי כי או שהוא לא אטרקטיבי או שהוא יקר מדי. שמות ישראליים אין כי חוגג לא רוצה לשמוע על יוסי אבוקסיס ולא על קובי רפואה. בית"ר תיתקע בגזרה הזאת עד שיקרה נס. למשל, שחוגג ישתכנע שהוא צריך לפנות לברק אברמוב מבני יהודה. למשל, שהוא 'יידלק' על שם לא סקסי כמו עמיר תורג'מן למשל. בינתיים, במועדון מתייעצים עם מאמן הכושר טלמו דה־אנדרס לגבי מינוי מאמן ספרדי.
4. בית"ר תקום ותיפול בעונה הבאה על הזרים שלה. הבעיה היא ששניים כבר חתומים כאן, מתיאוסיניו ומרקו יאנקוביץ', כך שאפשר יהיה לצרף רק עוד ארבעה זרים לקבוצה (חמישה משחקים, שישה רשומים) וצריך להחליף שמונה שחקני הרכב. גם הברזילאי וגם הסרבי לא תופסים עמדה שהיא קריטית בסגל, כמו למשל בלם או חלוץ או מה שבית"ר משוועת לו כמו מגן ימני או שמאלי. גם אם יאנקוביץ' ומתיאוסיניו הם שחקנים טובים הם לא שוברי שיויון.
5. "תיהנו מכדורגל", אמר אלי אוחנה לשחקנים אחרי שהבטיחו את ההישארות במשחק מול בני יהודה. אבל אוחנה לא מבין או לא מאמין שהחבורה שיש בבית וגן לא נהנית מכדורגל, לא להוטה למקצוע ולא מודה על הזכות להיות חלק מבית"ר. בגלל זה שחקנים כל היום מתלוננים על עומסים וכאבים כדי להקדים את הפגרה. לא משנה מה יעשו כאן בקיץ, יש שני דברים שחייבים לשים עליהם דגש. הראשון: להעיף את מי ששם פס. השני: ליצור קבוצה שמסוגלת לגרום ליריבה שלה להיראות רע במקום השטיח שבית"ר היתה לאורך כל עונת 2021-2020.
6. שמרנו את זה לסוף: המלחמה של חוגג בלה פמיליה אחרי שהם מקללים אותו ואת אשתו ואת בתו ואת אמו (אנחנו בכוונה מנסים להדגיש את גועל הנפש) ופוצחים בקריאות גזעניות - מוצדקת אבל בעייתית כי היא לא נשענת על קרקע של הצלחה מקצועית וניהולית אלא להפך. מחר כשסכנין תגיע לטדי, הקב"ט של האצטדיון יגרש את כל מנהיגי לה פמיליה. החשש שהוא שאנחנו כבר לא נתעסק בכדורגל, אלא נשקע בתוך המלחמה של בעל הבית והקומץ. עבור בית"ר זו טרגדיה.