הרחק מירושלים בארה"ב הרחוקה נמצאת בימים אלה ספורטאית ישראלית שבסך הכל מחכה לדבר אחד – חזרה לשגרה שאולי תעזור לה להיכנס לאולימפיאדה. אם זו תתקיים כמובן.
במציאות בה התפשטות נגיף הקורונה היא הסיפור המרכזי, קשה בכלל לחשוב על ספורט. אך מה לעשות וזו היא שנה אולימפית ובשלב זה, למרות ההגבלות השונות, האולימפיאדה בטוקיו עדיין לא התבטלה.
1 צפייה בגלריה
אדוה כהן
אדוה כהן
אדוה כהן
(צילום: יאיר שגיא)
מי שנמצאים במצב מאוד לא ברורים הם הספורטאים השונים ובהם אדוה כהן הירושלמית, שעד לפני כמה שבועות עוד קיוותה לקבוע את הקריטריון האולימפי בריצת 3,000 מכשולים. "ההתמודדות עם הנגיף פוגעת מאוד בעיקר בכך שאנחנו לא יכולים להתאמן כקבוצה גדולה וללכת לחדר כושר", היא מספרת השבוע.
"כשמדובר בשנה אולימפית, בה הכל מתרכז לקראת המטרה הזאת, כל ההכנות מוקדשות לזה כל העונה, אך כרגע אנחנו האתלטים נמצאים במקום לא ידוע, במצב שבו כל התחרויות בוטלו (נכון לרגע זה) מה שהופך את האפשרות לקביעת קריטריון למשחקים האולימפים לכמעט בלתי אפשרית. אך עדיין, אני אישית ממשיכה להתאמן לעבר המטרה ושומרת על אופטימיות ומקווה שנחזור לשגרה בהקדם".
כהן מספרת שהיא לא מכירה ספורטאים שנכנסו לבידוד, אך אין ספק שמדובר במצב לא פשוט ומאוד מבלבל. "לא ידוע מה הכיוון עדיין, אבל ממשיכים להתאמן כרגיל ולהתכונן", היא אומרת. "בין אם יש או אין תחרויות, ממשיכים עם תוכנית האימונים ועושים התאמות מיום ליום ומשבוע לשבוע בהתאם למצב".
כהן מוסיפה כי רוב הלימודים באוניברסיטאות בארה"ב עברו ללימודים אונליין. "בחלק מהמקומות נסגרו כל מה שקשור בתרבות פנאי בדומה לארץ", היא אומרת. "אליפות המכללות באולם בוטלה ממש יום לפני וגם את כל תחרויות שהיו מתוכננות לעונת האיצטדיונים בוטלו. זו מכה גדולה לכל האתלטים שמתחרים במסגרת הקולג'.
"גם פה, בדומה לישראל, הייתה הסתערות על חנויות המזון ומדפים התרוקנו. אם עד לפני כמה ימים הייתה תחושה של שאננות, בבת אחת המצב התהפך וכרגע ננקטים צעדים בדומה למה שקורה בישראל".
אז מה הלאה? גם כהן לא יודעת. "כרגע יש איסור על התכנסות כקבוצה ועל כן כל אחד מתאמן עצמאית בהתאם לתכנית", היא אומרת. "אנחנו מתבקשים להימנע מלהסתובב בחוץ ולא לבוא במגע עם אנשים".