חודש אחורה. מכבי הוד השרון מהליגה הלאומית בכדורסל מטילה פצצה מקצועית ומחתימה את סמארדו סמואלס, שעבורו מדובר בקדנציה שנייה בישראל לאחר שכבר שיחק בהפועל ירושלים בעונת 2012/13. סמואלס הגיע למלחה חודשיים לסיום אותה עונה תחת המאמן שרון דרוקר, בעונה שהאדומים יעדיפו לשכוח.
1 צפייה בגלריה
סמארדו סמואלס. רוצה לשחזר את היכולת מהיורוליג
סמארדו סמואלס. רוצה לשחזר את היכולת מהיורוליג
סמארדו סמואלס. רוצה לשחזר את היכולת מהיורוליג
(צילום: ראובן שוורץ)
על ההחתמה שלו בהפועל ירושלים, אגב, היתה ביקורת גדולה ופליאה על כך ששחקן מקליבלנד מגיע לקבוצה מישראל.
גם היו מי שהרימו גבה על ההחתמה בקבוצה מהלאומית בהתחשב בעברו: מצד אחד, הג'מייקני מחזיק ברזומה מקצועי מרשים, שכולל את קליבלנד מה־NBA ושורה של קבוצות יורוליג. מנגד, הוא היה מעורב בלא מעט בעיות משמעת שליוו את הקריירה שלו. בסופו של דבר הקבוצה מהשרון החליטה לתת לו את הקרדיט.
"ברגע שהציעו לנו אותו וראינו שיש לו רצון לבוא ולשחק, שמחנו. שחקנים מחוברים אליו ואוהבים אותו", מסביר אלון שטיין, מאמן הקבוצה. גם עוזר המאמן, רז בוזגלו, חושב כמוהו. "הוא בחור מקסים ומקצוען אמיתי שכיף לעבוד איתו". נראה שעד כה הרומן מצליח וסמואלס (32) מרוצה ושלם עם הצטרפותו למועדון.
למה דווקא הוד השרון?
"המצב לא היה פשוט בגלל הקורונה והיה קשה למצוא מקומות. אני אוהב את ישראל, וזו הזדמנות טובה עבורי לשחק פה ולהראות את היכולות שלי".
מה אתה מביא איתך להוד השרון?
"בהתאם לנסיבות העונה יהיה נחמד לשחק כדורסל ולהישאר בכושר. אתרום את כל היכולות והניסיון שלי. יש פה קבוצה טובה, ואני מקווה שנעשה עונה מוצלחת ושתוך כדי אחזור ליכולות שלי כשחקן ברמות שהייתי בהן ביורוליג וביורוקאפ. המטרה שלי בהגעה לכאן היא לבנות את הכל מחדש ולחזור חזרה למקומות שבהם הייתי".
אם כבר חזרת לישראל, למה לא לליגת העל?
"אני אוהב את ישראל. רציתי מאוד לחזור. יהיה נחמד אם בהמשך אשוב לשחק בליגה הראשונה".
מה דעתך על הכדורסל בישראל.
"תחרותי מאוד, פיזי, מהנה ואתלטי. האנשים פה ממש אוהבים כדורסל, למרות שמבאס שאי אפשר להרגיש את האהבה הזו בגלל הקורונה".
יש כבר מחשבות ליום שאחרי הפרישה?
"אני חושב שעבורי טוב לעשות משהו שקשור לכדורסל, אולי לאמן, אולי להיות מאמן אישי".
ומה עם התואר בתקשורת שעשית בלואיוויל?
"למדתי תקשורת וזה עזר לי במהלך הדרך. הסיבה שלמדתי את התחום הזה היא כי ידעתי שאהיה שחקן מקצועי ואצטרך להתמודד בין היתר עם תקשורת".
דעתך על מכבי תל אביב של העונה?
"לא ראיתי את כל המשחקים, אבל אני מכיר את המועדון ואת ההיסטוריה, ואני בטוח שהצוות שלהם מספיק טוב וחזק ושהם יעמדו בציפיות".
דני אבדיה מתאים לרמות הגבוהות? לדעתך הוא יגיע רחוק?
"לאבדיה יש את התמיכה של כל המדינה וזה מתכון להצלחה. אני רואה אותו מצליח בגדול בזכות התמיכה הזו, שחשובה מאוד. בינתיים הוא נראה טוב. יש לו מקום להשתפר, אבל השמיים הם הגבול עבורו" .
כמה מילים בעברית?
"אני יודע קצת מילים בעברית. אני מצליח להבין, אבל בעיקר יודע להגיד 'סבבה'".

זיכרון רע

בקיץ האחרון דיווח העיתון הספרדי 'מונדו דפורטיבו' כי סמואלס תקף אדם בראשו במקל ופצע אותו. הוא עוכב בידי משטרת ברצלונה. פרסום נוסף בהמשך עדכן על מעצרו בידי פקחים עירוניים בברצלונה, בטענה שנסע ברכבו באזור השייך להולכי רגל בלבד כשהוא ללא דרכון ורשיון נהיגה.
"מה שקרה בברצלונה היה חוויה רעה בחיים שלי, משהו שאני עובד כדי להתגבר עליו ורוצה לשים מאחור.
"לכולם יש את הרגעים הלא טובים בחיים, וזה מה שקרה לי. הנזק כבר נעשה ואין מה לעשות. אני מנסה לאסוף את השברים ולהמשיך קדימה.
"זה היה טראגי. הייתי בחופשה בברצלונה ונתקלתי בכמה אנשים לא טובים, ואז קרו דברים לא כפי שרציתי שיהיו. לא באתי לשם במטרה לעשות משהו רע, רק רציתי לנפוש וזה הפך למשהו פחות טוב".
איפה נראה את סמארדו סמואלס לקראת גיל 40?
"אין לא מושג. כל יום שאנחנו שורדים את הקורונה זה מבורך, ויש לי עוד דרך ארוכה עד לשם".