הניצנים הראשונים של תוכנית האב לשינוי פני שכונת רסקו הוותיקה החלו להופיע. בשבוע שעבר אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשות ממלא מקום ראש העירייה אליעזר ראוכברגר שתי תוכניות לפינוי בינוי שתואמות את מדיניות הבינוי החדשה ומעוררת המחלוקת לשכונת רסקו.
1 צפייה בגלריה
המיזמים בשמעוני וטשרניחובסקי
המיזמים בשמעוני וטשרניחובסקי
המיזמים בשמעוני וטשרניחובסקי
(הדמיות: סטודיו O2A וביטמן בן צור אדריכלים)
מדובר בהריסת בניינים ישנים ברחוב טשרניחובסקי ושמעוני בשכונה. בטשרניחובסקי מדובר על תוכנית בשטח של 849 מ"ר, כאשר במקום המבנה הקיים בגובה של ארבע קומות, שבו שמונה דירות, יוקם בניין מגורים של 10 קומות ובו 39 יחידות דיור. את התוכנית הגישה חברת 'לביא בטשרניחובסקי 32 בע"מ' ועל עריכתה הופקד משרד ביטמן בן צור אדריכלים.
בשמעוני מדובר על תוכנית בצידו הצפוני של הרחוב, בסמוך לרחוב הרצוג. היא משתרעת על פני 586 מ"ר ובמסגרתה יפונה בניין מגורים של שלוש קומות, שמכיל שש דירות. במקומו ייבנה בניין מגורים חדש של שמונה קומות, ובו 22 יחידות דיור מעל חניון תת־קרקעי.
כמו כן הוחלט כי אחת הדירות במיזם הזה, בשטח של 80 מ"ר, לא תשווק למכירה אלא תוקצה, כמטלת הקבלן, לטובת צורכי הקהילה והרווחה. מגיש התוכנית הוא עורך הדין רועי אלקלעי ואדריכלי התוכנית הם משרד סטודיו O2A.
אלה התוכניות הראשונות שיוצאות לדרכן, לאחר שהוועדה המחוזית אישרה את תוכנית האב עבור שכונות אלו. נזכיר כי נגד התוכנית הזו הוקם מטה מאבק של תושבי השכונה הוותיקים, משום שהיא צפויה להתיר ליזמים להקים מגדלים ורבי קומות ולצופף את הדיור בשכונה.