למרות המדיניות לקדם מיזמי בנייה עבור השכרה לטווח רחוק, מסתבר שבשטח לא כל פרויקט כזה זוכה לברכה ולאישור. מתברר כי הוועדה המחוזית חזרה בה מההמלצה של מחלקת התכנון שלה לשלב דיור להשכרה לטווח רחוק במתחם בנייה המתוכנן לקום בקצה הדרומי של פארק המסילה בשולי שכונת גוננים, ממול לבניין רב חן. מדובר במתחם על מגרש ריק בשטח של 10.6 דונם ששטחי הבנייה למגורים בו יגיעו לכ־270 אלף מ"ר ומתוכננים לקום בו בסך הכל כ־270 יחידות דיור. בנוסף התוכנית מציעה שטחי מסחר בהיקף של 4,150 מ"ר.
1 צפייה בגלריה
תלפיות
תלפיות
תלפיות
(צילום ארכיון: שלומי כהן)

על פי ההצעה המקורית מינהל התכנון בעצמו המליץ לייעד 50 אחוז מיחידות הדיור במיזם להשכרה לטווח ארוך, אך בדיון הפנימי של חברי הוועדה המחוזית אמרה נציגת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כי אין כל הסכמה על כך ודרשה להוריד את ההמלצה ולא לחייב את היזם. ההחלטה שהתקבלה בסופו של דבר היתה אכן לאשר את התוכנית ללא ההגבלה על ההשכרה, שתיבחן שנית בנפרד.
"בשביל שמשפחות צעירות יגורו בירושלים, צריך להילחם עליהן", אומר ראש האופוזיציה ויו"ר 'התעוררות', עופר ברקוביץ'. "הכוונה לייצר 50 אחוז מיחידות הדיור במודל של דירה להשכיר היא נכונה, ולכן דחפתי לאישורה. אסור להמשיך במציאות של דירות לכל המרבה במחיר, שזורקת את המשפחות הצעירות מירושלים".