מעצבים שינוי: הספרים ובעלי המספרות בעיר יוצאים למאבק להורדת תשלומי הארנונה, והם לא לבד. בעקבות הכתבה ב'בונוס' בשבוע שעבר, אודות האפלייה בתשלומי הארנונה ביחס למספרות בתל אביב, הזוכות לתשלום מופחת (עקב הגדרתם כ'בעלי מלאכה'), פנה השבוע מעצב השיער ניסן אדרי, לשלומי בן גור ששימש כראש ארגון השולמנים בירושלים וכיום מנהל חטיבת העסקים בליכוד. זאת במטרה לפעול ביחד עם יתר בעלי המספרות ולהביא להשוואת התנאים שהוכרו בתל אביב.
1 צפייה בגלריה
מאחדים כוחות. אדרי ובן גור
מאחדים כוחות. אדרי ובן גור
מאחדים כוחות. אדרי ובן גור
(צילום: פרטי)

נזכיר כי מדובר בהבדל משמעותי בחיוב הארנונה בהיקף של 50 אחוז פחות. לטענת הספרים, גם אם קיימת אפשרות חוקית להמשיך לחייב את הספרים בירושלים בתעריף מלא, אין שום סיבה לעשות כן, ומן ההיגיון והצדק הוא להקל על הספרים ולא להחמיר איתם.
זאת לאור העמדה המשפטית בה נקטו בתי המשפט בנושא ועל אחת כמה וכמה לאחר משבר הקורונה. בכוונת הספרים להתאגד ולפנות בצורה מסודרת בימים הקרובים לראש העיר בדרישה להתערבותו האישית למען שינוי המצב הנוכחי.
"תפקיד העירייה וראש העיר בפרט הוא לשמוע ולסייע לתושבים ולא רק לדאוג למקסם רווחים", אומר אדרי, "אם יש אפשרות חוקית לבא לקראתנו על העירייה לאמץ אותה ולא למצוא תירוצים כאלה ואחרים להימנע מכך".
בן גור: "החלטנו להקים מטה מאבק שתחתיו יהיו 1,720 ספרים ירושלמים כדי שלא יווצר מצב של איפה ואיפה ביחס לתל אביב. אנחנו מדינה אחת ואין סיבה שבעיר מסויימת ישלמו 50% פחות ביחס לעיר אחרת. אנו נילחם מול משרד הפנים כדי שההנחה תינתן גם בירושלים ובייחוד אחרי תקופת הקורונה הקשה במהלכה הספרים לא עבדו מעל לשנה. בראש המאבק יעמוד ניסן אדרי כאשר אני אתן להם את כל המעטפת מסביב על מנת שהמאבק הזה יצליח".