אחרי עשרות הדיונים והמאבק להצלת המבנים לשימור מתחם הרכב בכניסה לעיר מתקדמת, התוכנית ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הוציאו השבוע את המתחם למכרז. תחילה הכוונה היתה להרוס את המתחם כולו, אך כפי שהוחלט בסופו של דבר בוועדות התכנון והשימור רק שני המבנים הראשונים מכיוון מערב ,לעבר הכניסה לעיר ותחנת הרכבת יצחק נבון ייהרסו. שאר ששת המבנים ניצלו ויזכו לשימור.
1 צפייה בגלריה
מתחם הרכב כיום
מתחם הרכב כיום
מתחם הרכב כיום
(צילום: יואב דודקביץ')
השימור יכלול את חזית הבניינים הפונה לרחוב יפו. מעל למבנים הקיימים יתווספו עוד שתי קומות ושטח בנוי של 5600 מ"ר. שטח המתחם עומד על כ-3 דונם והמבנים החדשים מיועדים לשימושים מעורבים של משרדים, מסחר, מלונאות, תרבות וצרכי ציבור. במקום המבנים שייהרסו תוקם כיכר ציבורית גדולה שגם תשמש פונקציונאלית למעבר של המונים מתחנת הרכבת הכבדה לתחנה המרכזית ולקווי הרכבת הקלה.
מחיר המינימום המבוקש במכרז של רמ"י עומד על 31.079 מיליון שקל. כמו כן, כל הצעה מחוייבת בהעברת פיקדון בסך 6.83 מיליון שקל. על הקבלנים והיזמים הניגשים למכרז להיות מעודכנים דרך האתר של רמ"י בעל שינוי בתנאי המכרז שיחייב גם אותם.
מנהל מרחב ירושלים של המועצה לשימור אתרים, איציק שוויקי מסר: "הריסת שני מבני השימור בתוכנית לא היתה נחוצה לבטיחות, אולם ברגשות מעורבים התוכנית משקמת 7 מבנים היסטוריים לשימור יעשו טוב ירושלים ופארו את הכניסה לעיר לדורות הבאים".