הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה להפקיד היום (ב') תוכנית להקמת מלון בן 30 קומות לאורך ציר הרכבת הקלה ובכניסה לעיר.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה המלון החדש בכניסה לעיר
כך ייראה המלון החדש בכניסה לעיר
כך ייראה המלון החדש בכניסה לעיר
(הדמיה: פייגין אדריכלים)
התוכנית עוסקת במגרש בגודל 3.2 דונם הממוקם בפינת רחוב יפו ורחוב רוממה, בפאתי שכונת רוממה ההיסטורית, ובצמוד למתחם הכניסה לעיר בו עתיד לקום מרכז עסקים בבינוי בגובה של עד 40 קומות. בתחום המגרש קיים חניון זמני.
אזור זה מהווה מרכז תחבורתי עירוני משמעותי הכולל את התחנה המרכזית ותחנת הרכבת הכבדה מתל אביב, ושני צירי רכבת קלה (האדום הפעיל והירוק המאושר). המתחם עצמו מצוי בסמוך לתחנת הרכבת הקלה "הטורים".
התוכנית מציעה מבנה חדש למלון עסקים עירוני ברמה A, הכולל כ-400 חדרים ושטחי מסחר בחזית מסחרית ואולם כנסים. סה"כ מוצעים כ-30,000 מ"ר. בנוסף מוצע שטח לגינה ציבורית בגודל של כדונם דונם לרווחת תושבי שכונת רוממה וכיכר במפלס רחוב יפו.
"הוועדה ציינה כי מדובר באחד האתרים המרכזיים בירושלים, הממוקם מול מתחם הכניסה לעיר המתחדש ובסמיכות למוקד תחבורתי מהגדולים בארץ, ואשר הינו בעל משמעויות בין עירוניות. הוועדה התרשמה כי התכנית מציעה שיפור משמעותי של האתר, תוך הגדלה משמעותית של מספר חדרי המלון בעיר, ושיפורו המשמעותי של המרחב הציבורי הן ברחוב יפו והן כלפי השכונה ההיסטורית רוממה. מגישת התכנית היא חברת מצפה שלמה ונערכה ע"י משרד פייגין אדריכלים", נמסר.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה המלון החדש בכניסה לעיר
כך ייראה המלון החדש בכניסה לעיר
כך ייראה המלון החדש בכניסה לעיר
(הדמיה: פייגין אדריכלים)
מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי- באבאי ציינה: "התוכנית מהוות מימוש הלכה למעשה של מדיניות הוועדה המחוזית לבינוי לאורך צירי הרק"ל, שמטרתה עידוד בניה אינטנסיבית ומעורבת שימושים לאורך צירים אלה תוך יישום עקרונות בינוי ותמהיל שימושים מגוון. זאת על מנת ליצור רחובות עירוניים פעילים ומגוונים תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית והפחתת ההסתמכות על הרכב הפרטי".
עוד ציינה מתכננת המחוז כי "התכנית תתרום להתחדשות מתחם הכניסה לעיר ומהווה סנונית ראשונה של ביצוע של יזמים פרטיים באזור הכניסה לעיר באופן המשקף את מדיניות התכנון של הוועדה לאורך צירי הרכבת הקלה".
יו"ר התעוררות, עופר ברקוביץ' מסר: "אני שמח שהועדה המחוזית החליטה החלטה מקצועית עניינית לאשר את המלון המוצע. מדובר בשטח צמוד למתחם הכניסה לעיר, שמסביבו כל תשתיות התחבורה הציבורית, רכבות ואוטובוסים, המאפשרות הגעת תיירים בצורה נוחה. עלינו להגדיל את שטחי התעסוקה והמלונאות בירושלים כדי לחזק את כלכלתה ולהגדיל את כמות מקומות העבודה. נמשיך לפעול לחזק את ירושלים".