נאבקים על כל מטר בשכונה: למרות ה'פשרה' שהושגה בשבוע שעבר בין החרדים לראש העירייה משה ליאון בנוגע למתחם ורבורג בקרית יובל (הקמת אודיטוריום במתחם ושני בתי כנסת במגרש אחר בשכונה) - לא כל חברי המועצה החרדים מסכימים לבלוע את הצפרדע. חבר המועצה יוחנן ויצמן, מחסידות גור עדיין מסתייג מהתוכנית שאושרה בשבוע שעבר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. השבוע הוא ביקש להפעיל את סעיף 18 ז', המקנה לכל חבר במליאה את האפשרות לדרוש דיון חוזר בכל תוכנית שנידונה בוועדה המקומית.
1 צפייה בגלריה
מתחם ורבורג בקרית יובל ויוחנן ויצמן
מתחם ורבורג בקרית יובל ויוחנן ויצמן
מתחם ורבורג בקרית יובל ויוחנן ויצמן
(צילום: ענר גרין ויואב דודקביץ')

ההסכם ייפתח?

הדיון החוזר יתקיים בהרכב מלא של המועצה, ולפיכך ייתכן שבניגוד להחלטת הוועדה תתקבל תוצאה אחרת והתוכנית תסוכל או שיתווספו לה תנאים משמעותיים. מה שיסוכם במליאת המועצה הוא מה שיועבר כהמלצה מחודשת למחוזית, כשלכולם ברור שההסדר הרגיש הושג בלא מעט מאמצים, וכל עיסוק מחודש בו יכול לגרום שוב להתלקחות.
קראו גם:
על פי התוכנית החדשה שאושרה, יוקם אודיטוריום בלבד ללא מתקנים וחדרים נלווים לאירועים. זאת כאשר במקביל ועדת ההקצאות אישרה שתי הקצאות לקהילות חרדיות כדי להקים בתי כנסת בגן הציבורי גן שמורק, שטח חום שמיועד לבנייה למבני ציבור שבמשך הזמן הפך לגן משחקים ירוק ציבורי כשבמקום קן של תנועת הנוער השומר הצעיר.
בניגוד להמלצת המקומית, שאיננה מבטיחה דבר, ההליך בוועדת ההקצאות סופי, כך שהחרדים קיבלו לידיהם בכל מקרה אישור להקים שני בתי כנסת חדשים שאינו מותנה באישור של תוכנית כזאת או אחרת.

עיכוב מובטח

ויצמן סירב להתייחס לסיבה בגינה הוא הזמין את הדיון המורחב במליאה אך הפעלת הסעיף מתרחשת כשהתוכנית כבר מאושרת במחוזית והדיון הנוסף כשלעצמו יגרום בינתיים לעיכוב בלוחות הזמנים.