מיזם חדש בבית 'רוח חדשה' במתחם ההיסטורי של שערי צדק הישן ברחוב יפו. לצד הפעילות התרבותית־חברתית של העמותה, בקומה השנייה של המבנה יוקם הוסטל חברתי מבית היוצר של 'המרחב החברתי' בכיכר אתרים בתל אביב. יקיר שגב, ממייסדי 'רוח חדשה' ולשעבר חבר מועצת העירייה, שותף למיזם החדש יחד עם ליקו פרידלר. הקונספט יהיה של 20 חדרים לאכסניה ב'לואו באדג'ט' כדי להביא לעיר תיירות פנים וחוץ שתכיר את ירושלים הצעירה על שלל גווניה ותיקח חלק בסדנאות של 'רוח חדשה' ותחווה את העיר דרך העיניים של אנשי התרבות והרוח הצעירים.
1 צפייה בגלריה
מבנה שערי צדק הישן
מבנה שערי צדק הישן
מבנה שערי צדק הישן
(צילום: רפי קוץ)
פרידלר: "המטרה שלנו היא להנגיש את ירושלים שכרגע לא משווקת לצעירים בארץ ובעולם במסגרת שהייה ואירוח חברתי בתקציב מינימלי, כמו תרמילאים וכיוצא בזה. אלה באים להכיר ולחוות את התרבות ולא לראות רק את ההיסטוריה והמונומנטים הקלאסיים, ואת זה אנחנו מקוים להשיג דרך הבניין ההיסטורי המיוחד והשותפות עם 'רוח חדשה' על שלל הפעילויות שלה".
המיזם החדש נמצא כרגע בשיפוצים אחרונים ועתיד להיפתח להרצה בתוך שבועיים-שלושה. המתחם יכלול חדרים לזוג, חדרים למשפחות, וגם חדרים לתרמילאים עם מספר מיטות גדול יותר. סדר הגודל של המחיר הממוצע יעמוד על מחיר נמוך של כמאה שקל ללילה לאדם.
זהו המיזם השני של עמותת 'המרחב החברתי', שכבר הצליחה לעשות 'באזז' בתל אביב בבניין העגול בכיכר אתרים, שבעבר הלא רחוק שימש כמשכנו של מועדון החשפנות, 'הפוסיקט', (ולפניו את מועדון הקולוסיאום), שנסגר לאחר שהמתחם נרכש בידי קרן JTLV בניהולו של יזם הנד"לן הירושלמי עמיר בירם.
עד להקמת המגדלים במקום, העבירה הקרן את המבנה לידי העמותה החברתית, כפי שנעשה במקרה של בית אליאנס ליד השוק, שם השתכנה ופעלה 'רוח חדשה' בשנים האחרונות, עד שעברה לבניין שערי צדק הישן, לפני חודשים ספורים.
גם במתחם שערי צדק מקודמת יוזמה נדל"נית רחבת היקף על ידי חברת קנדה-ישראל, שזכתה במכרז. לצד המגדלים המתוכננים על ציר יפו והרכבת הקלה, בבניין שערי צדק עצמו, שמיועד לשימור, לא תורשה בנייה של כל תוספת חיצונית, והוא מיועד להפוך למלון בוטיק יוקרתי במחירים הרבה יותר גבוהים.