ניצחון ירוק: הוועדה המחוזית מחזירה את התוכנית כנסת 2040 לעריכת שינויים ועדכונים הן בהיקפי הבנייה והן בנוגע לכמות העצים המיועדים לעקירה. הוועדה הורתה לערוך בחינה מחודשת של נושאים אלה במטרה לשמור ככל האפשר על החורשה בשולי הכנסת, שגובלת בגן סאקר, ולנסות לגבש תוכנית אלטרנטיבית שבה מספר העצים לעקירה יהיה נמוך באופן משמעותי. כפי שפורסם במיינט ירושלים, הארגונים הירוקים התנגדו לתוכנית המוצעת, שכוללת כריתה של יותר מ־700 עצים שונים. 
1 צפייה בגלריה
פחות חניות. הכנסת
פחות חניות. הכנסת
להפחית את הכריתה. הכנסת
( צילום: שאטרסטוק)
הבנייה המוצעת בתוכנית שמקדמת הכנסת כוללת בניית מבנים חדשים מדרום לבניין הכנסת הקיים. שטח הבנייה יעמוד על כ־28 אלף מ"ר מעל פני הקרקע. מדובר בהיקפים גדולים שיכפילו את השטח הבנוי הקיים. יוזמי התוכנית טוענים כי מדובר בבנייה עם דגשים ירוקים, כולל מרכז אנרגיה שיחובר לגז טבעי וגגות סולאריים, אך הארגונים הירוקים לא התרשמו מכך וטענו בין היתר כי מדובר בפגיעה נופית קשה, בעקירת עצים במספרים אסטרונומיים וגם בפגיעה בנראות של משכן הכנסת, שייבלע וימוזער בתוך הבנייה החדשה. הבנייה המוצעת מיועדת בין השאר להוספת חדרים עבור חברי הכנסת ועוזריהם ולהקמת חדר אוכל חדש ומטבח, משרדי קבע לוועדת הבחירות המרכזית, ואפילו מלונית.
יו"ר שדולת ירושלים בת קיימא נעמי צור: "המהלך להפיכת המשכן למבנה ירוק, לא מתיישב עם הריסת הנוף הטבעי האייקוני של הכנסת. את מצוקת השימושים השונים ברובן ניתן לפתור תוך שימוש במגדלי המשרדים הענקיים המוקמים מטרים ספורים מהכנסת, שכבר נקבע להם ייעוד עבור משרדי הממשלה. אנו מקווים שהמחוזית תבטל את התוכנית או לפחות תקטין מאד את מימדיה".