1 צפייה בגלריה
פאבים בירושלים. צילום: אדווה חולי
פאבים בירושלים. צילום: אדווה חולי
פאבים בירושלים. צילום: אדווה חולי
(פאבים בירושלים. צילום: אדווה חולי)
איגוד תעשיית התרבות בירושלים שלח מכתב לראש העירייה משה ליאון ומבקש את עזרתו על מנת שלא ייקרסו כלכלית.
על המכתב חתומים מאיה טימסיט ,קובי פריג', ראובן ליטוש, חגי הירשמן, אורי ועקנין ונטע שלזינגר. קובי פריג׳ מסר: "אנחנו מציעים את עזרתנו המקצועית כדי לעבור את המשבר. אנו גם מנסים להציל את תעשיית התרבות בעיר שצמחה בעמל רב וכוללת מאות משפחות ירושלמיות".
"מגפת הקורונה הביאה את תעשיית התרבות להדממה מוחלטת. מדובר על תעשיה שנתית בירושלים של כ-110 מיליון שקלים של אירועי תרבות, פסטיבלים, מסיבות, מופעים, אירועי חוצות ועוד. אנו כמפיקים ומנהלי תרבות שאחראים על כל שדרת ההפקה ותעשיית התרבות בעיר חשים אחריות עבור מאות משפחות ירושלמיות שנסמכות על שולחננו", כתבו.
במכתבם הם מבקשים עזרה במספר נושאים על מנת לא לקרוס כלכלית תוך זמן קצר. האחד תשלום מלא של כל האירועים שהתקיימו והקדמת תשלומים לתשלום מיידי לכל הספקים. השני, מיקור חוץ של פעולות עירוניות כגון, בניית מערכי עזרה לתושבים, שינוע, בניית מתחמים, הכשרת מבנים וכו. הדבר השלישי שהם דורשים- כלל התקציב שהיה מיועד להפקות בירושלים יישמר להפקות בשנת 2020 ולא ילך לצרכים אחרים .
"אנו מחפשים פתרונות יצירתיים לפעולות בתוך המשבר והעלאת המורל, ומבקשים תקציב ייעודי לתרבות תחת משבר לדוגמא: משאיות קולנוע שמופיעה מול הרבה מרפסות, מופע מוסיקה אל מול בניין וכו'. תקציב של 5 מיליון שקלים לשלב ראשון. נשמח אם ניתן להקים קרן חירום למענקים לתעשיית התרבות", סיימו במכתבם.