1 צפייה בגלריה
בנייה בירושלים בשנה החולפת. צילום: יואב דודקביץ'
בנייה בירושלים בשנה החולפת. צילום: יואב דודקביץ'
בנייה בירושלים בשנה החולפת. צילום: יואב דודקביץ'
למרות הקפאת ההפשרה של קרקעות מדינה בבירה במהלך שנת 2018, מתברר כעת כי ממשיכים לבנות כאן. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בין אפריל 2018 למרץ 2019 היתה ירושלים במקום השני בארץ בהתחלות הבנייה, וקצב הבנייה בה אף גדל לעומת השנה הקודמת. עם זאת, בחודשים האחרונים מחירי הדירות בעיר חזרו לעלות, כך שאולי יש דירות, אבל יותר ויותר קשה לגייס די כסף לרכישתן.
הנתונים מגלים כי בתקופה שנבדקה החלה בנייתן של 2,732 יחידות דיור בירושלים - עלייה של כחמישה אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז היו בעיר 2,603 התחלות בנייה. קצב הבנייה הזה מציב אותה במקום השני בארץ, אחרי תל אביב.
לדברי סמנכ"ל חברת 'צרפתי שמעון' הבונה בפסגת זאב, אבי צרפתי, "בשנים האחרונות קצב הבנייה בבירה עמד על 3,000-2,500 דירות בשנה - כמות שלא יכולה לענות על צרכיה של עיר של 900 אלף תושבים. ההיצע המצומצם של דירות חדשות מביא לעלייה בביקושים, ואיתן לעליות מחירים בחלק מהשכונות".
ואכן, מתברר שמחירי דירות ארבעה חדרים בירושלים עלו ברבעון האחרון בארבעה אחוזים לעומת הרבעון הקודם (העלייה החדה ביותר מכל הערים שנבדקו), ובחמישה אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לפי סקירת מחירי הדיור הרבעונית שערך השמאי ומומחה הנדל"ן אוהד דנוס עבור 'ידיעות אחרונות', עליית מחירים נרשמה בתקופה הזאת ברוב חלקי הארץ, ובחולון וכפר סבא המחירים אף זינקו בשישה אחוזים במהלך השנה החולפת. לעומת זאת, דווקא בתל אביב היקרה חלה ירידת מחירים משמעותית של שמונה אחוזים במהלך השנה האחרונה.