1 צפייה בגלריה
המלך חוסיין. "איש של שלום". צילום: דוד רובינגר
המלך חוסיין. "איש של שלום". צילום: דוד רובינגר
המלך חוסיין. "איש של שלום". צילום: דוד רובינגר
מחווה לממלכת ירדן: הרחוב הראשי באבו־גוש ייקרא על שם המלך הירדני המנוח חוסיין, כמחווה של רצון טוב ולאור הקשרים הטובים בין המועצה המקומית בפרוזדור ירושלים לבית המלוכה ההאשמי. זה ככל הנראה הרחוב הראשון בישראל שייקרא על שם המלך חוסיין.
על פי ההחלטה שהתקבלה בישיבת המועצה האחרונה של אבו־גוש, חלקו הגבוה של הרחוב הראשי בכפר - רחוב השלום - מהכיכר לכיוון הר אדר ונווה אילן, יהפוך לרחוב המלך חוסיין.
מאחורי היוזמה עומד המיליונר ג'אוודת איברהים מאבו־גוש, שמקורב לירדנים ומקפיד לתלות בכניסה למסעדתו 'אבו־גוש החדשה' תמונה שלו עם מלך ירדן המנוח, אביו של שליט הממלכה הנוכחי המלך עבדאללה. "חוסיין היה איש של שלום שקיים קשר מיוחד עם ישראל", הוא אומר. "מעבר לכך, עם השנים אבו־גוש יצרה קשרים קרובים עם ירדן. רבים מתושבי הכפר לשעבר היגרו לשם ואף הגיעו לתפקידים בכירים במבחר תחומים. נפגשתי עם השגריר הירדני בישראל ועדכנתי אותו ביוזמה שלנו".
אכן הקשרים בין ירדן לאבו־גוש מתמשכים שנים רבות ואף מתחזקים. סטודנטים רבים יוצאי אבו־גוש לומדים בממלכה ההאשמית ומעט משפחות מהכפר עברו לשם. עם השנים נוצרו גם קשרים רומנטיים, וכיום יש זוגות מעורבים של ירדנים וירדניות שהתחתנו עם תושבי הכפר. חלק מהמשפחות הללו בחרו להמשיך להישאר בכפר ואחרות גרות כיום בירדן.
מועצת אבו־גוש עדכנה ביוזמה גם את המחלקה הירדנית במשרד החוץ במטרה לקבל את ברכתה ולהיות מתואמים עם הממשלה. השאיפה היא לקיים את טקס ההכרזה הרשמי בהשתתפות נציגות רשמית מטעם ממלכת ירדן.
ראש מועצת אבו־גוש, סלים ג'אבר: "אני מאמין שהצעד הסמלי הזה יחזק את הקשר בין הכפר לירדן וגם יתרום רבות לחיזוק הקשרים בין ישראל לירדן. אבו־גוש יכולה להפוך לגשר לחיזוק השלום ולפיתוח קשרים כלכליים ומסחריים בין הצדדים".