1 צפייה בגלריה
   מוזיאון הטבע. צילום: שלומי כהן
   מוזיאון הטבע. צילום: שלומי כהן
  מוזיאון הטבע. צילום: שלומי כהן
הקרב על מיליון השקלים העודפים: מוזיאון הטבע, שפועל כבר שלוש שנים ללא מנהל קבוע, הצליח לסיים את השנה בהכנסות של שני מיליון שקל והוצאות של מיליון אחד. אבל את הרווח, שבמוזיאון רוצים להשקיע בשיפוץ ושדרוג של המקום, מינהל החינוך העירוני (מנח"י) לא מאשר למוזיאון לשחרר. יו"ר עמותת ידידי המוזיאון, פפה אללו: "לא ייתכן שהעירייה גם לא מתקצבת את המוזיאון, פרט לעובד אחד בשכר, וגם לא מאפשרת לנו לקדם ולשפר את התערוכות והתצוגות בכסף שמוסד התרבות עצמו הרוויח מפעילויותיו".
ומדוע צריכה מנח"י לאשר את השימוש בכסף? כספי המוזיאון מנוהלים באמצעות עמותת לביא העוסקת בחינוך (לשעבר 'רנה קסין'), ולכן נדרש אישור ממנח"י לביצוע העברות כספיות - שכאמור לא ניתן.
מעבר לנושאים הכספיים, בין העירייה למוזיאון מתנהל מאבק על אחד המבנים במוסד שאותו מנסה העירייה להקצות ל'בית המחנכים', שישמש את מנח"י להפעלת השתלמויות והדרכות למורים.
במכתב ששלחו לאחרונה לראש העירייה משה ליאון יוצאים אנשי המוזיאון נגד הכוונה, בטענה כי הדבר יפגע בפעילות המוסד ולא יאפשר להם לקיים תערוכות מתחלפות - גורם ראשון בחשיבותו במשיכת קהל להגיע לביקורים נוספים.
במכרז שפרסמה מנח"י לאחרונה לאיוש תפקיד מנהל המוזיאון נקבע כי המנהל שייבחר יהיה כפוף מעתה לסגן ראש מנח"י. עוד הוחלט כי לצד ניהול המוזיאון הוא יהיה אחראי גם על מתחמים נוספים, כגון הגינה הקהילתית ו'בית המחנכים'.
אללו: "מוזר מאוד שיוצאים במכרז רשמי של העירייה לגבי משהו שעדיין לא קיים ('בית המחנכים'). איך ייתכן שמנהל המוזיאון יהיה אחראי גם על 'בית המחנכים', שטרם הוסכם כי יוקם. זהו עוד ניסיון של העירייה להשתלט על המוזיאון הכי ותיק במערב ירושלים".
העירייה: "לצורך חיזוק מוזיאון הטבע נבחנות אפשרויות לשיפוצו וכמו כן נפתח מכרז לתפקיד מנהל המוזיאון. נמשיך לחזק את החינוך בעיר ולאפשר לכל מחנך ומחנכת ולכל תלמיד ותלמידה אפשרויות לימוד מגוונות וייחודיות".