1 צפייה בגלריה
רכס לבן. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
רכס לבן. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
רכס לבן. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
הקרב על בניית אלפי הדירות באזור רכס לבן הולך ומתחמם. בחברה להגנת הטבע הודיעו השבוע כי הצליחו לאסוף יותר מ־3,000 התנגדויות רשמיות של הציבור לתוכניות הבנייה. את ההתנגדויות אפשר להגיש עד 26 בפברואר.
בנוסח ההתנגדות שעליו חתמו אלפי המתנגדים נכתב: "השטחים הפתוחים בהרי ירושלים הם נכס אקולוגי, חברתי ותרבותי לתושבי הסביבה ולמדינה כולה. תוכניות הבנייה כבר נדחו בעבר, לאחר שנמצאו הרסניות לשטחים הפתוחים, לשמורות הטבע, ליערות ולאתרי הנופש באזור. הבנייה ברכס לבן תפגע גם בעיר, גם בשכונותיה וגם בהרי ירושלים".
בחברה כתבו עוד: "שטח התוכנית ברכס לבן הוא שטח פתוח בעל חשיבות סביבתית גדולה ביותר ומהווה חלק חשוב באגן האיסוף וההזנה התת־קרקעית של מעיינות האזור. רכס לבן הינו מרחב חיוני למסדרון האקולוגי של נחל רפאים, שמצטמצם בהתמדה, והוא חשוב לקיום, למסתור ולתנועת בעלי חיים, בדגש על הצבי הארץ ישראלי שנמצא בסכנת הכחדה עולמית. מימוש התוכנית עתיד להרוס את כל ערכי הסביבה: רציפות השטחים הפתוחים, בתי גידול ומסדרונות אקולוגיים".
לטענת הירוקים, תוכנית הבנייה תגרור סלילת כבישים, שיפגעו אף הן באופן קשה בטבע של הרי ירושלים, כגון כביש הטבעת ודומיו וכן תוכניות בנייה נוספות. הטענה של החברה להגנת הטבע היא כי על פי גורמים מקצועיים יש די שטחים לבנייה בתוך ירושלים עצמה וכי המאגר המצטבר של עתודות למגורים בעיר עד שנת 2040 עומד על כמאה אלף יחידות דיור.