1 צפייה בגלריה
חניון הלאום. צילום: רפי קוץ
חניון הלאום. צילום: רפי קוץ
חניון הלאום. צילום: רפי קוץ
בנק ישראל חתם לאחרונה על הסכם לשכירת 150 מקומות חניה בחניון הלאום בסינמה סיטי. החניות נועדו לשרת את עובדי הבנק שחוזרים כעת בהדרגה לבניין הבנק המקורי. זאת, לאחר שבארבע וחצי השנים האחרונות הם השתכנו במגדל גט"י בהר חוצבים. בדומה לכנסת, ששכרה בעבר 300 מקומות חניה במתחם וארגנה גם שאטלים כשירות משלים, כך מן הסתם יסדרו כעת פתרון דומה בבנק ישראל.
הסדרת החניה בסינמה סיטי היא פתרון יצירתי למצוקת החניה שרק תלך ותגדל בשנים הבאות במתחם משרדי הממשלה בקרית הלאום. במיוחד אם נביא בחשבון כי בניין ג'נרי 2 טרם אוכלס ואמורים לעבוד בו מאות עובדים. מה גם שבטווח הרחוק יותר מתוכננת הקמתם של עוד מבנים של משרדי ממשלה, שעתידים להעתיק את פעילותם לקריה המתרחבת בכניסה לעיר.
רק בשבוע שעבר פורסם ב'בונוס' כי אכלוס משרדי הממשלה בבניין ג'נרי 2 החדש עדיין תקוע עקב מחסור במקומות חניה לכל העובדים והחשש מפקקים בכבישי הגישה למשרדים בשעות הבוקר. בגיבוי ועדי העובדים וההסתדרות נמנע המעבר למקום עד שיימצא פתרון לנושא.
חניון הלאום, שמעליו הוקם הסינמה סיטי, נועד במקור לשרת את משרדי הממשלה השונים, ורק עשור לאחר בנייתו הוסב לשמש גם את באי קומפלקס הקולנועים. שטח החניון 45 אלף מ"ר ויש בו 1,800 מקומות חניה. הוא הוקם בשיטת B.O.T, שלפיה יזם פרטי (במקרה זה חברת שפיר שזכתה במכרז) מקים חניון על חשבונו והמדינה מתחייבת לשכור ממנו כמות גדולה של מקומות חניה מראש, כשאת החלק העיקרי של החניון אפשר להפעיל בשוק החופשי. בתום תקופת הזכיינות אמורה הבעלות על החניון לעבור לידי המדינה.
ההסכם עם פתיחת חניון הלאום בשנת 2004 עמד על השכרת 230 אלף ימי חניה בעלות של שישה מיליוני שקלים בשנה, כשמחיר חניה יומית עמד אז על 26 שקל.
בנק ישראל: "מספר החניות בחניון בנק ישראל מצומצם מאוד לנוכח השבתת החניון הדרומי לתקופה הקרובה בשל עבודות בנייה. לשם כך שכר הבנק 150 חניות בחניון הלאום הסמוך לבנק".