1 צפייה בגלריה
התוואי המשוער של המנהרה לפי העירייה. קבר דוד מסומן ב־X
התוואי המשוער של המנהרה לפי העירייה. קבר דוד מסומן ב־X
התוואי המשוער של המנהרה לפי העירייה. קבר דוד מסומן ב־X
מנהרות בעיר העתיקה כבר עוררו מתחים בין דתיים ואפילו אינתיפאדה. כעת חשיפת קיומה של מנהרה שמשמשת את כנסיית הדורמיציון בהר ציון מעוררת את חמתם של גורמים יהודים, שטוענים שהיא עוברת מתחת לקבר דוד המלך.
המנהרה, שאורכה כ־600 מטר ורוחבה כמטר וחצי, נועדה לשמש מעבר תת־קרקעי של אנשי הכנסייה מהמבנה המרכזי למגוריהם של פרחי הכמורה בבניין 'בית יוסף', רובם סטודנטים שמתחלפים מדי שנה. היא אומנם קיימת כבר כמה וכמה שנים, אך רק לאחרונה נודע לגופים ואנשים הפועלים בקרבתה על קיומה.
בעלי נכסים בהר ציון טוענים שלמנהרה לא הוצאו מעולם היתר בנייה והיתר חפירה כנדרש על פי דין. כמו כן נטען כי תוואי המנהרה עובר מתחת לקבר דוד וכך מחלל למעשה את האתר הקדוש ליהודים. בעירייה נדרשו לנושא ואף ערכו השנה סיור במקום, אך לנוכח הרגישות הרבה והעובדה שמדובר בפעילות של מסדר כנסייתי בינלאומי, הם מעדיפים לפעול בפרופיל נמוך למציאת הסדר שיהיה מקובל על כל הצדדים.
בועז כהן, המחזיק בנכס בהר ציון, לא מסתפק בכך ושלח לאחרונה תלונה בנושא לתובע העירוני חיים נרגסי וליועץ ראש העירייה לדתות ד"ר דוד קורן. "הרשויות השונות, ובכלל זה העירייה, רשות העתיקות והרשות למקומות קדושים, חייבות לפעול יחד כדי למצוא פתרון לסוגיה", הוא אומר. "היית במנהרה בעצמי ואין לי כל ספק שהתוואי שלה עובר מתחת לקבר דוד המלך. מי שטוען אחרת, לא היה במקום או מטעה. נציגי העירייה שהשתתפו באותו סיור הודו בעל פה שאני צודק אבל לא מוכנים להוציא לכך אישור רשמי בכתב. אם לא פועלים נגד הבנייה הבלתי חוקית ולא אוטמים את המעבר, יש לפתוח אותו לפחות לציבור הרחב. המנהרה עוברת גם בשטח של הכנסייה היוונית ובשטח ציבורי, כך שאין שום הצדקה להשאיר אותה כמעבר תת־קרקעי פרטי שרק אנשי הדורמיציון עושים בו שימוש כיום".
העירייה:" מדובר במעבר תת־קרקעי שמחבר בין כנסיית הדורמיציון לבניין בית יוסף המשמש כסמינר ומגורי סטודנטים. המעבר הוקם לפני שנים רבות ולא נעשו במקום כל עבודות חפירה בשנים האחרונות. כמו כן הוא כלל אינו מתקרב למתחם קבר דוד".