1 צפייה בגלריה
מלון 'וולדורף אסטוריה'. צילום: google maps
מלון 'וולדורף אסטוריה'. צילום: google maps
מלון 'וולדורף אסטוריה'. צילום: google maps
עסקת השנה בירושלים: שנה לאחר שהוצא למכירה בתג מחיר של ב-500 מיליון שקל נמכר מלון היוקרה וולדורף אסטוריה, שהיה בבעלות משפחת האחים רייכמן מקנדה במחיר מוערך של כ 135 מיליון דולר. הקונה הוא המיליארדר היהודי צרפתי מישל אוחיון שמחזיק בבעלותו גם מלון נוסף של הרשת 'וולדורף אסטוריה ורסאי' שממוקם בסמוך לפריז.
יש לציין כי לרשת הילטון, שמנהלת את המלון עבור האחים רייכמן, הסכם ארוך טווח והיא צפויה להמשיך לנהל את המבנה גם תחת הבעלים החדשים.
מלון היוקרה הוקם על חזית המלון ההיסטורי פאלאס שפעל בשנות העשרים של המאה הקודמת. האחים רייכמן קנו את הנכס במסגרת תוכנית של רשות לפיתוח ירושלים להחזיר מספר מבנים היסטוריים לייעודם הראשון כבית מלון. הבניין שימש שנים רבות כמשרד המסחר והתעשייה וכל החלק הפנימי שלו נהרס ונבנה מחדש כשרק חזית המבנה נקבעה לשימור. המלון החדש כולל שש קומות ואגף חדש נוסף. בסך הכל מכיל וולדורף אסטוריה 230 חדרים וסוויטות. כמו כן הוא כולל מספר דירות שהוצעו למכירה.
וולדורף אסטוריה נמצא בחזית מלונות הפאר הירושלמים והוא מתחרה מול מלון קינג דיוויד ומצודת דוד השכנים, שלהם אף מיקום טוב יותר למול נוף של חומת העיר העתיקה ומגדל דוד. המלון מתהדר בכשרות מוקפדת וחלק לא מבוטל מלקוחותיו הם המגזר החרדי המבוסס.
דובר רשת מלונות הילטון בישראל סירב להגיב בנושא.
ממשרד עורכי הדין המייצגים את האחים רייכמן אישרו כי מתנהל משא ומתן בנושא המכירה עם נציגיו של מישל אוחיון אך העסקה לא הושלמה ולא נחתמה עדיין.
*הסיפור המלא יתפרסם במוסף "בונוס" של "ידיעות ירושלים".