2 צפייה בגלריה
הר חומה. בעקבות 'הר המור'. צילום: שלומי כהן
הר חומה. בעקבות 'הר המור'. צילום: שלומי כהן
הר חומה. בעקבות 'הר המור'. צילום: שלומי כהן
הר חומה היא שכונת קצה שזוכה לעדנה בשוק הנדל"ן והמחירים בה עולים. לאחרונה החל האכלוס של שלב ג' ובו כ־900 יחידות דיור נוספות, שחלקן נרכש מראש על ידי משקיעים להשכרה. כמו כן, רוכשים רבים שגרו בשכירות זמנית בשכונה עוברים לדירתם החדשה ומפנים דירות ברחובות הוותיקים. שתי המגמות יצרו גידול משמעותי בהיצע הדירות להשכרה.
השכונה הוותיקה של שלב א' מאופיינת באוכלוסייה דתית־לאומית ובית הספר היסודי הממלכתי־דתי 'חומת שמואל' משמש עבורם מוקד משיכה משמעותי. הר חומה ב' מעורבת יותר וגרים בה גם חילונים רבים, אך ישיבת הר המור שעברה לשם מקרית יובל מושכת כיום משפחות דתיות צעירות רבות ששוכרות דירות בסמוך אליה כדי שהאב יוכל ללמוד בה בנוחות.
מוסדות בולטים: ישיבת הר המור.
נגישות: השכונה סובלת מבעיות תחבורה קשות ביציאה ממנה בשעות העומס בבוקר ובחזרה אחר הצהריים. אכלוס הר חומה ג' צפוי להחמיר את המצב.
שוק השכירות: אחרי השיא של חודשי הקיץ, השוק נרגע עכשיו לנוכח הגידול המשמעותי בהיצע. רועי יהלום ממשרד 'פאזל נכסים': "השוק בהר חומה הוא ברובו המכריע של משפחות וזוגות צעירים. בחודשים יולי־אוגוסט, לפני פתיחת שנת הלימודים, המחירים היו בשמיים והשוק היה בשיאו. דירות להשכרה נחטפו כאן תוך יום־יומיים. עכשיו, במיוחד עם אכלוס הר חומה ג', הכל הוריד הילוך אבל עדיין התשואה גבוהה".
2 צפייה בגלריה
אחת הדירות בהר חומה
אחת הדירות בהר חומה
אחת הדירות בהר חומה
מחיר ממוצע: דירת 3 חדרים מושכרת בהר חומה ב־4,000-3,700 שקל לחודש, עם שווי נכס של 1.5 מיליון שקל. מחירה של דירת 4 חדרים עומד על 4,700-4,200 שקל לחודש בנכס בשווי של 1.85 מיליון שקל. 5 חדרים יעלו 5,400-5,200 שקל לחודש בנכס שערכו 2.3 מיליון שקל.
עסקאות אחרונות: דירת 4 חדרים, 94 מ"ר, בקומה הראשונה ברחוב הרב חסדאי קרשקש הושכרה ב־4,400 שקל לחודש. דירת 3 חדרים, 70 מ"ר, בקומה השנייה עם מעלית ברחוב הרב יצחק ניסים, הושכרה ב־3,700 שקל לחודש.
ועוד משהו: שוק השכירות של דירות 5 חדרים, שרובן גם דירות גן, הוא קטן והביקוש להן בהר חומה נמוך, כך שעובר זמן רב עד שנמצא להן שוכר.