2 צפייה בגלריה
נחלאות. צילום: בשמת איבי
נחלאות. צילום: בשמת איבי
נחלאות. צילום: בשמת איבי
כבר שנים לא מעטות נחלאות מושכת את עיקר הביקוש של סטודנטים וצעירים בעיר. בעשור האחרון, בעקבות שיפוץ וחיזוק של דירות ישנות, עלה גם הביקוש מצד משפחות מבוססות צעירות, בעיקר ממוצא אנגלוסקסי.
בשנתיים האחרונות בונים בנחלאות מבנים חדשים במגרשים קטנים המיועדים ברובם להשקעה והשכרה - בעיקר יחידות דיור קטנות של שני חדרים. בנוסף, באזור השוק אפשר למצוא הרבה דירות חדר ישנות. יחד הן יוצרות את מאגר הדירות הקטנות הגדול בעיר.
מוסדות בולטים: השכונה כוללת בתי כנסת מוכרים שמושכים אליהם מתפללים ומטיילים גם יחד. ליד גבולותיה נמצאים מרכז ז'ראר בכר ובית אליאנס, ובתוכה פועל המינהל הקהילתי לב העיר. וכמובן ישנו שוק מחנה יהודה, שהפך לאזור הבילוי התוסס והצבעוני ביותר בעיר.
נגישות: השכונה צפופה בלאו הכי, ועם התפתחות עסקי הבילוי בשוק המחסור הקיים במקומות חניה התרחב בה גם לשעות הערב והלילה. הנהגת תווי חניה אזוריים בחלק מהרחובות מקלה את הבעיה באופן חלקי בלבד. סמטאות רבות חסומות למכוניות לחלוטין וקווי האוטובוס והרכבת הקלה עוברים בעיקר בשולי השכונה ליד השוק וברחוב בצלאל. עם זאת, הקירבה למרכז העיר ולשוק במרחק מחפה על הנגישות המוגבלת, ורוב הסטודנטים השוכרים דירות באזור לא מחזיקים ברשותם מכונית בכל מקרה.
2 צפייה בגלריה
דירה ברחוב שיריזלי
דירה ברחוב שיריזלי
דירה ברחוב שיריזלי
שוק השכירות: שוק הדירות להשכרה בנחלאות פעיל מאוד לאורך כל השנה. המחירים נחשבים גבוהים יחסית גם בהתחשב בגילן הרב של הדירות באזור השוק. אם עד כה המחירים היו קשיחים, השנה בעלי הנכסים נאלצים להתגמש יותר.
עזריה ון־דייק ממשרד 'ון־דייק נכסים': "עד לשנה האחרונה כל מחיר שבעל נכס ביקש, הוא קיבל. היום יש דירות רבות נוספות באזור עקב הבנייה החדשה והשוכרים בררנים יותר ולא מוכנים לשלם כל מחיר".
מחיר ממוצע: דירות חדר בנחלאות אפשר לשכור ב־2,800-2,000 שקל בנכסים של עד מיליון שקל. דירות 3 חדרים עולות 5,500-4,200 שקל בחודש בנכס ששוויו 1.8 מיליון שקל. דירות 4 חדרים מוצעות ב־8,000-6,000 שקל בנכסים של 2.2 מיליון שקל.
עסקאות אחרונות: דירת חדר, 22 מ"ר בקומת קרקע ברחוב בצלאל הושכרה ב־2,800 שקל לחודש. דירת 3 חדרים בקומת הקרקע ברחוב שיריזלי הושכרה ב־4,300 שקל.
ועוד משהו: נחלאות ואזור השוק הם יעד מועדף גם למהגרי עבודה, ובעיקר אנשי סיעוד, שמתפשרים על דירות פחות מתוחזקות ועם תשתיות ישנות במחיר מופחת.