1 צפייה בגלריה
רוכבי אופניים. בקרוב בתוך הקרון
רוכבי אופניים. בקרוב בתוך הקרון
רוכבי אופניים. בקרוב בתוך הקרון
מדוושים לרכבת: בקרוב ייערך בעיר פיילוט שבו יתאפשר לראשונה לעלות עם אופניים לרכבת הקלה. לצורך העניין יוסדר באחד מתוך שני הקרונות של כל רכבת מתקן להצבת האופניים. בכל קרון יהיה אפשר להעלות בו זמנית עד חמישה זוגות אופניים. כיום אסור לעלות עם אופניים לרכבת אלא רק במקרים שבהם מדובר באופניים מתקפלים.
כיום, בהיעדר שבילי אופניים לשכונות הפריפריה ולאור הסכנה הכרוכה בנסיעה הדו־גלגלית בעורקי התחבורה הראשיים, רבים מרוכבי האופניים נאלצים להשאיר אותם בבית ולנסוע במכונית הפרטית. במסגרת הפיילוט הם יוכלו מעתה והלאה לעלות לרכבת עם אופניים מכל הסוגים. עם זאת, גם אם המיזם יתממש סביר להניח שהעלייה לרכבת עם אופניים לא תתאפשר בשעות העומס בבקרים.
צוות תוכנית אב לתחבורה ערך סקר בנושא שבו התגלה כי יש היענות גדולה למיזם. הפיילוט המתוכנן יהיה בקטע של ציר הרכבת הקלה מפסגת זאב ועד לתחנה בגבעת המבתר. משם קיים כבר שביל אופניים.
סגנית ראש העירייה, יעל ענתבי, שמקדמת את הנושא לאחר שקיבלה פניות רבות מרוכבי אופניים: "כבר קיימנו לאחרונה פגישת היערכות רבת משתתפים בנושא, שבה לקחו חלק נציגי המשטרה, נציגי זכיין הרכבת סיטיפס, צוות תוכנית אב לתחבורה ועמותת רוכבי האופניים בעיר. בפגישה לובנו עיקרי הדברים וכל גוף מסר את חוות דעתו.
"אני מאמינה שבתוך כחצי שנה נצליח לעבור את התהליכים הנדרשים עד להפעלה מלאה של הנושא. זה קיים באירופה ואין סיבה שבירושלים לא יעלו רוכבי אופניים על הרכבת הקלה באופן חופשי. בסך הכל הם צריכים לעלות משכונות הפריפריה המרוחקות ולנסוע מספר תחנות עד למקום שבו מתחברים לשבילי אופניים. זה יקל על עומסי התחבורה ויוסיף משתמשים רבים באופניים ביומיום".