1 צפייה בגלריה
הקו הכחול. מעבר הרכבת במושבה. הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה
הקו הכחול. מעבר הרכבת במושבה. הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה
הקו הכחול. מעבר הרכבת במושבה. הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה
הוועדה המחוזית אישרה השבוע את תוואי הקו הכחול של הרכבת הקלה. עם זאת, בצעד יוצא דופן החליטו חברי הוועדה לסייג את ההחלטה ולהשהות את האישור של קטע התוואי מעורר המחלוקת ברחוב עמק רפאים.
בהחלטה ניתן פרק זמן של שלושה חודשים שבמהלכם יבחנו העירייה, צוות תוכנית אב לתחבורה ומשרד התחבורה את החלופות שמציעים תושבי המושבה הגרמנית. ההסכמה על כך התקבלה בעקבות 'אור ירוק' שנתנו שר התחבורה ישראל כץ ומחזיק תיק התכנון והבנייה, סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן, להסדר המוצע.
בכיכר ספרא מקווים שהחלופה שתתקבל בסופו של דבר תהיה מוסכמת על כל הצדדים ובכך ימנעו עיכובים הכרוכים בפנייה לערכאות משפטיות. עם זאת, בעירייה עדיין סבורים שאופציית המנהור של קטע התוואי המדובר (העדיפה על התושבים) היא האלטרנטיבה בסבירות והתכנות הביצוע הנמוכים ביותר. הסיבה לכך הם העלויות הגבוהות והיבטים הנדסיים שונים.
ועד הפעולה של תושבי המושבה הגרמנית הגישו לוועדה המחוזית בתחילת השבוע תוכנית עצמאית במימון פרטי ובה מומחים ואנשי מקצוע שונים ממליצים על התכנות ראויה של אלטרנטיבה למעבר תוואי הרכבת הקלה במנהור מתחת לרחוב הרכבת בסמוך לפארק המסילה. זאת במקום המעבר המוצע לאורך רחוב עמק רפאים, להם מתנגדים התושבים ובעלי העסקים.
ההחלטה התקבלה לאחר הליך של מרתון שמיעה מרוכזת של מאות התנגדויות שהוגשו לוועדה במשך מספר ימים.