גמר התחרות מאסצ'לנג' הגיע השבוע לשיא כאשר ארבעה מיזמים זכו בחצי מיליון שקל. הזוכים בפרס הראשון: יזמית הודית שמפתחת חממות למיגור העוני של החקלאים בהודו והמיזם הישראלי 'ריניוסנס' המפתח טכנולוגיה שתאפשר לעיוורים לחקור את העולם באמצעות צליל ומגע.
במקום השני זכתה חברה שמפתחת טכנולוגיה הבאה לאפשר לפגועי וקטועי ידיים להשתמש במחשב ובמכשור דיגיטלי ומיזם ליצור ירוק של וודקה פרימיום מאוויר ומים בלבד.
שני המיזמים שזכו במקום הראשון קיבלו פרס בסך של 150 אלף שקל כל אחד, ואילו שני הזוכים במקום השני קיבלו פרס כספי בסך 100 אלף שקל כל אחד.
המיזמים נבחרו על ידי ועדת שיפוט בלתי תלויה שכללה שמונה שופטים, ביניהם בכירים מתעשיית ההון סיכון הישראלית. הטקס החגיגי נערך במועדון הזאפה בהשתתפות מייסד ומנכ"ל מסצ'לנג' העולמית, ג'ון הרת'ון.
1 צפייה בגלריה
הזוכים בתחרות מאסצ'לנג'
הזוכים בתחרות מאסצ'לנג'
הזוכים בתחרות מאסצ'לנג'
*שלישי משמאל: גו'ן הרת'ורן מייסד מסצ'אלנג העולמית. השמאלי: ישראל גנות מנכ"ל מסצ'אלנג' ישראל
במחזור השני של מאסצ'לנג' לקחו חלק כ- 52 מיזמים מהארץ ומחו"ל. כולל תלמיד תיכון מליד"ה, יאיר נייגר שנבחר בין עשרת המיזמים שעלו לגמר, דבר שמזכה אותו עם שער העולים לגמר בטיסת עבודה בת שבועיים לניו-יורק ובוסטון ובפגישה עם אנשי מקצוע, מנטורים, יועצים ונווטרווקינג.
ישראל גנות, מנ"כל מסצ'לנג' ישראל אמר: ”הזוכים מביאים לידי ביטוי את הגיוון של החדשנות הטכנלוגית והחברתית ועידוד יזמות באופן שחוצה מגזרים ומגדרים. במחזור הנוכחי כשליש מהיזמים היו נשים והמשתתפים בתוכנית הגיעו ממדינות שונות ובישראל מהמרכז ומהפריפריה".
השר לענייני ירושלים זאב אלקין, שמשרדו תומך במיזם, אמר: ”לצד התפתחות חברות מובילות בעיר כגון מובליאיי המשרד משקיע משאבים רבים בפיתוח תחום ההי-טק והתעסוקה על מנת לקדם את היתרונות היחסיים של ירושלים".