בשורות לתושבי ירושלים והסביבה: עיריית ירושלים באמצעות חברת מוריה לפיתוח ירושלים פרסמה היום (ב') מכרז לעבודות התשתית עבור הרחבת כביש 1 בכניסה לירושלים והקמת מחלף סחרוב. במסגרת העבודות יבוטל הרמזור בצומת גינות סחרוב – אחד הגורמים המרכזיים לפקקים הידועים בכניסה והיציאה מהעיר. עלותו של הפרויקט היא כ- 350 מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
כביש 1 לפני גינות סחרוב. צילום: יוחנן גיל
כביש 1 לפני גינות סחרוב. צילום: יוחנן גיל
כביש 1 לפני גינות סחרוב. צילום: יוחנן גיל
בנוסף, במסגרת הפרויקט יתווסף נתיב תחבורה ציבורית ממערב למזרח וממזרח למערב ויוקם מחלף חדש בגינות סחרוב שיכלול הפרדה מפלסית. הפרויקט באורך שלושה ק"מ יכלול שני גשרים, 300 אלף מטר קוב של מילוי וחפירה, 70 אלף טון של אספלט וכן העתקת תשתיות, מערכות שילוט ובקרה, שילוט ופיקוד, פיתוח נופי, תשתיות חדשות ורמזורים.
על מנת לאפשר את ביצוע הפרויקט נדרש היה לפנות כ- 18 מבנים מהמורדות הדרומיים של ליפתא(מצפון לכביש) . בחברת מוריה לפיתוח ירושלים ציינו כי מדובר בפרויקט מורכב מבחינה הנדסית שכן היה צורך לייצר קירות גבוהים על שפת המצוק מעל עמק הארזים כדי להרחיב את הנתיבים בקטע הכביש.
זהו המקטע האחרון של הרחבת כביש 1 כאשר במסגרת הפרויקט יתווספו לכביש 1, ששה נתיבים : שלושה ממזרח למערב ושלושה ממערב למזרח כולל שני נתיבי תחבורה ציבורית, אחד לכל כיוון. הדבר משמעותי מאוד שכן יהווה יתרון רב לנוסעי התחבורה הציבורית שיוכלו להגיע עם האוטובוסים ממש עד הכניסה לעיר בנתיבים המיועדים רק להם במקום להשתלב בתנועה הנכנסת לעיר כשנגמר הנת"צ.
עו"ד דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים: "מדובר בחיבור למקטע כביש 1 שביצעו משרד התחבורה ביחד עם נתיבי ישראל ומע"צ. במסגרת המכרז בוטל הרמזור האחרון על הכביש הנמצא בצומת ואשר היווה גורם מרכזי לפקקים בכניסה לעיר במשך שנים רבות".