לפי העירייה, נראה שעצם העיסוק בענייני העיר נחשב ניגוד עניינים כשמדובר בראש העירייה. כך גילה ועד הפעולה של תושבי בית הכרם, שמנסה כבר תקופה ארוכה להיפגש עם ניר ברקת בנוגע לתוכנית המתאר החדשה המוצעת לשכונתם, אך עד כה לא נענו. בכיכר ספרא מסבירים: "היועץ המשפטי אסר עליו לדון עם נציגי התושבים עקב מגוריו בשכונה".
תושבי בית הכרם חידשו השבוע את מאבקם נגד תוכנית המתאר של השכונה, שאמורה בין השאר להגדיל ב־40 אחוז את נפח הבנייה למגורים באזור ולהוסיף 1,400 יחידות דיור לפחות. במטה המאבק שהקימה ובמינהל הקהילתי טוענים שהתשתיות הקיימות בשכונה לא יעמדו בנפחי הבנייה המוצעים ובית הכרם תאבד את אופיה הפסטורלי. בשבוע הראשון של ספטמבר מתכוונים במטה ליזום כנס תושבים גדול לקראת הדיון בנושא בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.
1 צפייה בגלריה
ברקת. צילום: עמית שאבי
ברקת. צילום: עמית שאבי
ברקת. צילום: עמית שאבי
התושבים הפגינו בעבר סמוך לביתו של ראש העירייה ניר ברקת, המתגורר בשכונה, ומנסים כבר כמה חודשים לתאם איתו פגישה. לטענתם, בעקבות מאבקם, ורצונה של הנהלת העירייה להימנע מדיון ישיר איתם, ביטלה לשכת ראש העירייה מפגש במינהל הקהילתי שבו היה ברקת אמור להתארח, לפגוש את התושבים ואף לנהל שעת סיפור לילדים. בעירייה, כאמור, טוענים שהסיבה היתה ניגוד עניינים.
ד"ר אלישבע ריגבי, מחברות ועד הפעולה: "עד כה לא נעשה שיתוף ציבור אמיתי על התוכנית. אני לא מבינה מדוע ברקת מתחמק מאיתנו. צריך להחזיר את התוכנית לשולחן התכנונים ולהכניס כמה שינויים מרחיקי לכת".
העירייה: "הוועדה המקומית דנה בתוכנית והמליצה לוועדה המחוזית לקבל כמה מההתנגדויות. העירייה ממתינה לדיון בתוכנית בוועדה המחוזית, שטרם התקיים.
"באשר לראש העירייה, ניר ברקת פנה ליועץ המשפטי לעירייה בנוגע לבקשת התושבים לסייר ולהיפגש עמו בנוגע לתוכנית, כדי לבחון אם עלול להיווצר ניגוד עניינים עקב היותו תושב השכונה ובעל נכס בה. היועץ המשפטי השיב כי עליו להימנע מפגישה ומדיון עם נציגי התושבים בנוגע לתוכנית המדוברת ושביכולתם לפנות ליו"ר ועדת התכנון והבנייה ולדרגים המקצועיים".