1 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה. צילום: אורן כהן
שוק מחנה יהודה. צילום: אורן כהן
שוק מחנה יהודה. צילום: אורן כהן
נמשך הקרב על הנהגת שוק מחנה יהודה: עמותת סוחרי השוק בראשות שמעון דרוויש, שמיוצגת בידי עו"ד יוסי חביליו, פנתה לעירייה בדרישה לקיים בחירות חדשות לוועד סוחרי השוק. הפנייה נעשתה על רקע הפעילות של העמותה החדשה, בראשות נינו פרץ, שפועלת בשנה האחרונה בשוק ומייצגת עשרות סוחרים.
עו"ד חביליו מציין במכתבו כי העמותה הוותיקה הוקמה בשעתו בשיתוף מלא עם העירייה ואף נערכו בחירות במימון כיכר ספרא. עם זאת, בשלב מאוחר יותר, מסיבות שלטענתו אין צורך לפרטן כרגע, העירייה הפסיקה לשתף פעולה עם העמותה ואף הוקמה עמותה נוספת.
גורמים המקורבים לנושא הזכירו השבוע כי בבחירות לעירייה תמך דרוויש במועמדותו של משה ליאון, ולדבריהם זו הסיבה האמיתית להפסקת שיתוף הפעולה עם הוועד הישן.
על פי נציגי העמותה הישנה ועו"ד חביליו, יש למנות ועדה ציבורית בראשות שופט בדימוס שבה ישתתפו נציגי ציבור ונציגים מהעירייה כדי לוודא שהליך הבחירות בשוק יתנהל בשקיפות מלאה. עם זאת, אם העירייה תמשיך לא לשתף פעולה עם ועד הסוחרים המקורי, בכוונתם לארגן את הליך הבחירות באופן עצמאי ולמנות ועדה בלתי תלויה בהרכב שהציעו לעירייה.
פרץ: "עו"ד חביליו תומך ומצטרף לכל מי שמתנגד לראש העירייה ניר ברקת, וכך לצערי קרה גם במקרה זה. חבל שמתייחסים לשוק כאל עוד זירה לניגוח. בשנה החולפת קיבלו סוחרי השוק מהעירייה ומברקת את כל מה שביקשנו. יש לנו תיאום מלא ועזרה בפרויקטים שכבר יצאו לפועל ובכאלה שמתוכננים לעתיד הקרוב, דבר שלא היה בעבר, שכן מספר שנים התקיים נתק שפגע בהתפתחות השוק. התחייבנו לערוך בחירות בדצמבר, וכך יהיה. אני עצמי עדיין לא החלטתי אם ארוץ בכלל. בכל אופן, על פי הקריטריונים רשאי להתמודד רק מי שהוא בעל עסק פעיל בשוק וברחובות הצמודים לו".