1 צפייה בגלריה
פנינת דן. צילום: שלומי כהן
פנינת דן. צילום: שלומי כהן
פנינת דן. צילום: שלומי כהן
בית המשפט לעניינים מקומיים דחה את בקשת העירייה להוציא צו הריסה למלון פנינת דן לשעבר בכיכר צה"ל. השבוע החליטה הלשכה המשפטית בכיכר ספרא להגיש ערעור על ההחלטה לבית משפט השלום. הצעד הוא חלק מהמדיניות התקיפה החדשה של האגף לפיקוח על הבנייה, של פעילות אקטיבית נגד בעלי נכסים נטושים שאין תוכניות לשנות את מצבם.
לפני חג הפסח ערכה השופטת שדנה בתיק סיור בשטח בהשתתפות נציגי העירייה, נציגי חברת עדן ובאי הכוח של בעלת הנכס, שהגישו התנגדות למתן הצו. העירייה ביקשה להוציא צו הריסה המבנה הנטוש, שלא מקודמת בו כעת שום תוכנית בנייה ולא נעשה בו שימוש כבר שנים רבות.
המקום הפך ממלון פאר השוכן באחד המקומות המרכזיים בעיר למבנה ריק ומסוכן - מעין 'פיל לבן'. ההזנחה צורמת במיוחד בשל הבולטות הרבה שלו, על ציר הרכבת הקלה ומול חומות העיר העתיקה וכיכר ספרא.
לתביעתה צירפה העירייה תצהיר של מהנדס העיר שלמה אשכול, שקבע כי מדובר במבנה רעוע המהווה סכנה מוחשית לעוברים והשבים. עוד ציין שהמלון הנטוש פוגע בצורה חמורה בנוף האורבני של העיר העתיקה ועל כן יש אינטרס ציבורי מובהק בהריסתו.
פנינת דן הוא מבנה בשטח של כ־15 אלף מ"ר, שלטענת העירייה סובל מהזנחה קשה והפך משכן לדרי רחוב. בעבר ניסו בעלי הנכס לקדם תוכנית לחידוש המלון, כולל הגבהתו, אך בגלל קרבתו לחומת העיר העתיקה נקבע כי בקשתם מנוגדת למדיניות התכנון והתוכניות שהגישו לא קיבלו את האישורים הנחוצים.