אחרי ההצלחה בשיווק האירועים והמופעים שהתקיימו בחצי השנה האחרונה במערת צדקיהו - החברה לפיתוח מזרח העיר (פמ"י) החליטה להמשיך ולהרחיב את הפעילויות במקום. השבוע היא פרסמה לצורך כך מכרז לאיתור מועמדים ליצירת חוויית ביקור במערה.
המכרז מיועד לחברות הפקה שמארגנות תצוגות, חוויות תוכן, מולטימדיה, ירידים ופסטיבלים נושאיים. על המציעה להיות חברה רשומה שהקימה בחמש השנים האחרונות לפחות פרויקט אחד בהיקף של מיליון שקל, ושבשנתיים האחרונות היה לה מחזור כספי של חמישה מיליוני שקלים לפחות.
ביום רביעי הקרוב (17.5) יתקיים במערה מפגש מציעים ואת ההצעות ניתן יהיה להגיש עד 15 ביוני. מעבר לנושא התמחור, הדירוג העיקרי במכרז יתבסס על האיכות והתוכן המקצועי של ההצעה, וועדה מיוחדת תדרג את המיזמים שיוגשו. תנאי המינימום לכל המשתתפים בהליך יהיה קבלת ציון איכות של 80 מ־100, ומי שקיבל דירוג נמוך יותר לא יוכל להתקבל לביצוע העבודה.
מערת צדקיהו מותגה בשנה האחרונה כ'מערת המסתורין'. כדי לקדם הופעות במקום יזמה פמ"י שאטלים שנוסעים אליה ללא תוספת תשלום ממתחם התחנה הראשונה. ההסעות פותרות את בעיית החניה ליד העיר העתיקה ואת ההגעה למתחם והחזרה ממנו בשעות הלילה.
המערה נמצאת מתחת לחומת העיר העתיקה, כמאתיים מטר צפונית לשער שכם. אורכה 225 מטר וחפירתה מתוארכת לתקופת בית ראשון.