1,500 מ"ר של הייטק במזרח ירושלים: עיריית ירושלים, המשרד לירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים, הודיעו על הקמת מרכז חדשנות טכנולוגי ברחוב סאלח א דין. מטרתו: עידוד אוכלוסיית מזרח העיר להצטרף לקטר המוביל של הכלכלה הישראלי – קטר ההייטק.
3 צפייה בגלריה
הייטק
הייטק
1,500 מ"ר של הייטק במזרח ירושלים
(צילום המחשה: shutterstock)

במרכז, לצד הכשרות מקצועיות טכנולוגיות לתושבי מזרח העיר, אמורות לפעול חברות טכנולוגיות ישראליות שצפויות להעסיק את הכישרונות המתאימים מקרב תושבי מזרח העיר. המרכז צפוי להעסיק עובדים בוגרי מוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל. הקמת המרכז הינה הסנונית הראשונה במאמץ משותף של העירייה והמשרד לירושלים ומורשת, להגדיל משמעותית את מספר המשרות האיכותיות בקרב תושבי מזרח העיר וחיבורם המלא לכלכלה הישראלית.
3 צפייה בגלריה
שער שכם
שער שכם
המרכז ייבנה סמוך לשער שכם
(צילום: לירן תמרי)

עלות הקמת המרכז והפעלתו לתקופה של 5 שנים נאמדת ב- 20 מיליון שקלים, והיא חלק מהשקעה של מאות מיליוני שקלים בעשור האחרון של המגזר הציבורי בהייטק בירושלים. אחת החברות הראשונות שתפתח משרדים במקום היא החברה הטכנולוגית הגדולה "נס טכנולוגיות". החברה צפויה להעסיק עובדים מתוך מאגר מידע של עובדים פוטנציאלים מתאימים, וכן עובדים בעלי כישורים שיעברו במקום הדרכה מותאמות לחברה.
המרכז בסאלח א דין מתווסף לפרויקט "עמק הסילקון" בוואדי ג'וז שאושר בשנה שעברה על ידי הוועדה המקומית. במסגרת התכנית, תוך שנים ספורות יבנו כ-200 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה, בדגש על תעסוקה איכותית בתחום ההייטק, לצד 50 אלף מ"ר של שטחי מסחר ועוד 50 אלף מ"ר למלונאות.
3 צפייה בגלריה
תוכנית הבניה בואדי אל-ג'וז
תוכנית הבניה בואדי אל-ג'וז
תוכנית הבניה בואדי אל-ג'וז
(הדמיה: עיריית ירושלים)

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "לפני מספר שבועות אישרנו בממשלה הקמת רובע חדשנות במזרח ירושלים, והקמת מרכז החדשנות בסאלח אל-דין מצטרף למאמצים של משרד ירושלים ומורשת בראשותי לחזק את ענפי ההייטק והביוטק בעיר, בכדי להגדיל את כמות המשרות האיכותיות בירושלים. בחודש הקרוב נביא שורה של החלטות ממשלה משמעותיות בסך תקציבי של מילארדי שקלים לפיתוח הבירה, בשנת ה-55 לאיחודה".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "המרכז יביא להרחבת אפשרויות התעסוקה ויגביר את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בכוח העבודה בעיר ובמנוע צמיחה עיקרי כמו ההייטק הישראלי".