היסטוריה בירושלים: מתחם כיכר דניה, הממוקם בליבה של שכונת בית הכרם והמהווה את אחד מסמליה המובהקים של השכונה הוותיקה, צפוי לשנות את פניו לאחר עשרות שנים. זאת עם קידומו של פרויקט 'פינוי-בינוי' במתחם, פרויקט שישלב בין בנייני מגורים חדשים לשימושים מסחריים וציבוריים.

3 צפייה בגלריה
פרויקט מתחם כיכר דניה
פרויקט מתחם כיכר דניה
פרויקט מתחם כיכר דניה
(הדמיה: ארי כהן אדריכלים ומתכנני ערים)

במסגרת הפרויקט, הממוקם ברחוב שדרות הרצל (98-100), על ציר הרכבת הקלה, ייהרסו 30 דירות ישנות ושטחי מסחר קיימים ובמקומם ייבנו שני בניינים חדשים, הכוללים כ-108 דירות חדשות, שטחי מסחר ומשרדים בשטח כולל של כ-15,000 מ"ר. בנוסף ייבנה חניון תת קרקעי וישודרג משמעותית מבנה קופת חולים כללית, הנמצא במתחם, לרווחת תושבי השכונה ובאי המתחם.
קראו גם:
יצוין, כי הפרויקט נמצא בשלב מתקדם של תכנון ולאחרונה השלימה קבוצת יסודות שיתוף קרוב ל-100 אחוז מהחתימות הנדרשות של בעלי הדירות והמסחר במתחם.

3 צפייה בגלריה
כך ייראה פינוי בינוי בכיכר דניה
כך ייראה פינוי בינוי בכיכר דניה
כך ייראה פינוי בינוי בכיכר דניה
(הדמיה: ארי כהן אדריכלים ומתכנני ערים)

יסודות שיתוף, הינה קבוצה יזמית מובילה, שצמחה בירושלים, ומתמחה בייזום, תכנון, קידום וביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית על מגוון סוגיה. לקבוצה, המציינת עשור של פעילות בתחום ההתחדשות בעיר, מעל 40 פרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי ירושלים.

3 צפייה בגלריה
כך ניראית כיום כיכר דניה
כך ניראית כיום כיכר דניה
כך ניראית כיום כיכר דניה
(צילום: חברת עדן)

הפרויקט בכיכר דניה מקודם על ידי קבוצת יסודות שיתוף ותוכנן על ידי משרד האדריכלים ארי כהן אדריכלים ומתכנני ערים.
כיכר דניה, המציינת השנה 60 שנה להקמתה, הינה מרכז הפעילות, המסחר והתחבורה הראשי של בית הכרם ואחד מהמתחמים המוכרים והוותיקים ביותר בירושלים. הכיכר, שנקראה על שם דניה (דנמרק) כאות הוקרה לעם הדני על הצלת יהודי דנמרק בשואה, נחנכה בשנת 1962 על ידי ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון, וראש ממשלת דנמרק ויגו קמפמן.
רפי סילבר, מנכ"ל חטיבת התחדשות של קבוצת יסודות שיתוף: "קידומו של הפרויקט במתחם כיכר דניה מהווה בשורה אמיתית לעיר ירושלים ככלל ולשכונת בית הכרם בפרט. מדובר בפרויקט הנמצא בפריים לוקשיין בבית הכרם על ציר הרכבת הקלה, שישלב בין חדשנות וקידמה לצד שמירה על האותנטיות והייחודיות של כיכר דניה, המסמלת בעיני ירושלמים רבים מקום עם הרבה נוסטלגיה וזיכרונות. קבוצת יסודות שיתוף ממשיכה בפעילותה הענפה בתחום 'פינוי-בינוי' ברחבי ירושלים כחלק מפיתוחה של העיר וחידושה".