סלי מרידור (66) מונה לדירקטור הספרייה ע"י המועצה של הספרייה הלאומית והוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. זאת, בהמשך להמלצת ועדת איתור בראשות פרופ' דוד הראל, יו"ר מועצת הספרייה ונשיא האקדמיה הישראלית למדעים, שדנה בשורה ארוכה של מועמדים.
1 צפייה בגלריה
סלי מרידור
סלי מרידור
סלי מרידור
(צילום: דוברות הספרייה הלאומית)

מרידור הוא בוגר חוגי ההיסטוריה של ארצות האסלאם וההיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטה העברית בירושלים, ושימש בעברו כיו"ר הנהלת הסוכנות וההסתדרות הציונית העולמית. בשנת 2006 הוא מונה להיות שגריר ישראל בארה"ב וב-2011 היה בין מקימי קרן ההון סיכון "גלילות קפיטל פרטנרס".
דוד בלומברג, יו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית הקודם, התפטר מתפקידו לאחר שפורסמה כתבה שבה נטען כי הטריד מינית עוזרת אישית שלו והגיע עמה להסכם השתקה, שבמסגרתו העביר לה סכום כסף גבוה. התפטרותו של בלומברג, שכיהן בתפקיד מאז 2007, הייתה טלטלה עזה לספרייה, והתרחשה זמן קצר לפני מעברה למשכן הקבע החדש והמפואר בקרית הממשלה - פרויקט הדגל שקידם בלומברג.
בנובמבר האחרון, שי ניצן (61) פרקליט המדינה לשעבר, נבחר על ידי דירקטוריון הספריה הלאומית להיות רקטור הספרייה ובתפקידו יהיה אמון על עולמות התוכן של הספריה.
חברי הדירקטוריון אמרו כי "מרידור מביא עימו ידע, מעורבות והיכרות מעמיקה עם כל מרכיבי החברה הישראלית ועם יהדות התפוצות. ידע זה יעמוד לרשות הספרייה הלאומית ויהווה סיוע של ממש לפעילותה".
בשנה הקרובה יפתח משכנה החדש של הספרייה הלאומית בקריית הלאום, בצמוד למשכן הכנסת. למשכן החדש צפויים להגיע מבקרים רבים מאוד מהארץ ומהעולם – תלמידים, סטודנטים וחוקרים, כמו גם עשרות אלפי משתתפי האירועים הרבים שצפויים להתקיים בספרייה במגוון תחומי התרבות והעיון.