אזורי המסחר המרכזיים והחדשים בעיר ממשיכים לעלות. קבוצת נת"מ, המספקת שירותי נדל"ן מגוונים למגזר העסקי, מפרסמת את הדוח החצי שנתי שלה, שכולל נתונים על שוק הנדל"ן המניב לחציון הראשון של 2021. מהשוואה לדוח הקודם ולנתוני החציון השני של 2020 עולה כי השפעת מגפת הקורונה כבר חלפה ברוב אזורי התעסוקה. אזורי המסחר בירושלים מראים מצד אחד ירידה בשיעורי האכלוס באזורים הישנים ומאידך עלייה קלה בשכר הדירה.
1 צפייה בגלריה
הר חוצבים
הר חוצבים
הר חוצבים. עלייה בעלות השכירות
(צילום: יואב דודקביץ')
ההערכה המרכזית היא כי במהלך השנה האחרונה חברות ההייטק, שהן המובילות את השוק המסחרי המקומי בנדל"ן המניב, חוו שנה יוצאת דופן מבחינת נפח גיוסי ההשקעות ושברו שיאים בהנפקות. אם מגמה זו תימשך, בנת"מ צופים המשך של מגמת העלייה בשיעורי האכלוס ובדמי השכירות המבוקשים כפי שהיה לפני משבר הקורונה.
בהתאם לכך, גם הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) מכירה את המגמה ופתחה לאחרונה בקמפיין להבאת חברות הייטק וביוטק לעיר באמצעות פרויקט ייחודי הנקרא JNEXT, שבמסגרתו מוצעים תמריצים רבים לחברות הייטק שיבחרו להתבסס בעיר.
על פי נתוני נת"מ, באזור ירושלים רושמים בחציון הנוכחי עליות מחירים (דמי שכירות) מתונות ומנגד האטה קלה בשיעורי האכלוס לאחר מספר שנים של יציבות. "הירידה בשיעורי האכלוס היא בעיקר תוצאה של בנייה חדשה של בנייני משרדים באזורים שונים של העיר", מציינים בנת"מ. דמי השכירות בשוק המשרדים נמצאים במגמת עלייה ומציגים עלייה קלה של 2.6% וממוצע של 86.21 שקל למ"ר בבניינים Class A.
כך לדוגמה, בהר חוצבים המחיר הממוצע למ"ר בחציון השני של שנת 2021 בבניין Class A עומד על 83 שקל, לעומת הממוצע של החציון המקביל בשנת 2020 שעמד על 75 שקל למ"ר. גם במרכז העיר נראית עלייה, כאשר הממוצע בחציון השני השנה עומד על 88 שקל למ"ר, לעומת החציון המקביל בשנה שעברה שעמד על 82 שקל למ"ר.
אור בן צבי קליין, סמנכ"ל הנכסים בקבוצת נת"מ: "אנו צופים כי שוק המשרדים בירושלים יישאר יציב, ועם סיום בנייתם של צירי תנועה מרכזיים, דוגמת הרכבת הקלה (הקו הירוק) וכבישים חדשים במוקדי הכניסה לעיר ובתוכה, אנו צפויים לראות התאוששות באזורי התעסוקה השונים והתייצבות בשיעורי האכלוס בחציונים הקרובים".