תביעת ענק נגד בעלי מלון 'גני ירושלים' ברחוב זאב וילנאי שליד שדרות הרצל. היזם הירושלמי הוותיק אמנון ריבק, שלטענתו, פעל מספר שנים לקידום תוכניות בנייה למלון, ואישר עבורם תב"ע חדשה לתוספת של שש קומות במגדל הקיים ולהקמת מגדל מגורים חדש בן 30 קומות - טוען כי בעלי המלון מתנערים מההסכמים שחתם מולם ואינם מוכנים לשלם עבור עבודתו והצלחותיו.
1 צפייה בגלריה
עימות בין יזמים. מלון 'גני ירושלים'
עימות בין יזמים. מלון 'גני ירושלים'
עימות בין יזמים. מלון 'גני ירושלים'
(צילום: יואב דודקביץ)

עמלה פר דירה

התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בעיר באמצעות עורך הדין יוסף בן דור, היא לקבלת סעד הצהרתי ואינה כוללת סכום כספי, אך מדובר במיליוני שקלים, שכן לטענתו של ריבק, על פי ההסכם הוא אמור להיות זכאי לעמלה של אחוז על כל מכירה של דירה במגדל החדש, ובנוסף הוא זכאי לעמלה של עשרה אחוזים על כל מכירת דירה בתוספת הבנייה במגדל הקיים מעל לקומה ה־25. עוד צוין כי במהלך התקופה שולמו לריבק, כמקדמה, סכומים חודשיים בהיקפים שונים, שמצטברים לכדי 285 אלף שקל.

מפגשים עם בכירים

באמצעות עורך דינו ריבק מצרף עשרות נספחים הנפרשים על גבי מאות עמודים. בין השאר הם כוללים פירוט נרחב של מסרונים שהועברו בשש השנים האחרונות בין ריבק לבעלי המלון, שלטענתו של ריבק מתוארות בהם הפעילויות השונות שנקט ושביעות רצונם של הבעלים מהתוצאות.
לפי כתב התביעה , ריבק אירגן בין היתר מספר פגישות לטובת העניין, ביניהן עם מהנדס העיר הקודם שלמה אשכול ועם יו"ר הוועדה המחוזית לשעבר דלית זילבר, וכן נערכה פגישה במלון עם מנכ"ל משרד התיירות בשעתו אמיר הלוי. כמו כן, טוען ריבק בפני בית המשפט כי פנה אישית אל שר האוצר לשעבר משה כחלון, שהעביר את המשך הטיפול אל מנהל מינהל הדיור דאז, אביגדור יצחקי.
לטענתו של איש העסקים הירושלמי, שהחל לפנות בנושא התשלומים שהובטחו לו, הוא נדחה עשרות פעמים, ולאחר מכן נמסר לו כי גויס צוות חדש שמטפל בנושא וכי חבר המנהלים של המלון אמור לדון ולהכריע בבקשותיו החוזרות ונשנות לתשלום.
בסופו של דבר בינואר השנה נמסר לריבק כי לא מגיעים לו עוד כספים כלשהם מצד בעלי בית המלון. ריבק טוען בתביעה כי מדובר בהפרה של שני הסכמים כתובים וחתומים, שגם תורגמו לאנגלית לצורך אישורם על ידי בעלי המלון שהם תושבי חוץ.
מבעלי 'גני ירושלים' לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.