ראש הממשלה נפתלי בנט טרם עבר להתגורר במעונו הרשמי והמפורסם ברחוב בלפור אך בנתיים הרחוב מככב בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. השכנים, שנהנים כרגע משקט זמני, יוצאים נגד תוכנית בנייה בבית מספר 17 בו רוצים לבנות בניין בן 6 קומות כאשר על פי תוכניות שבתוקף באזור מותר לבנות רק לגובה של 5 קומות בלבד.
1 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב בלפור
הבניין ברחוב בלפור
הבניין ברחוב בלפור
(צילום: יואב דודקביץ')

הוועדה המקומית אישרה את תוספת הקומה מעל למותר, אבל עכשיו התושבים הגישו ערר על ההחלטה, כשאחת מגישות הערר היא עורכת הדין שלומית רובין, לשעבר מבקרת העירייה. בערר שהוגש באמצעות עורכי הדין, ענר חפץ ואבישי אוברמן ממשרד יגאל ארנון ושות', נטען כי שניים מחברי המועצה, שתמכו בתוכנית והצביעו בעד, עשו זאת בניגוד לדין.
לטענת התושבים, חבר המועצה יהונתן יוסף, לא לקח חלק בדיון בהתנגדויות והגיע רק בסוף להצבעה וסגן ראש העירייה אלישע פלג היה נוכח רק בחלק מהדיון ובסוף הצביע טלפונית. לפיכך דורשים התושבים לבטל את ההחלטה ולא לאפשר ליזם לבנות את הבניין בגובה של 6 קומות אלא רק עד לגובה של 5 קומות בלבד.
סגן ראש העירייה, אלישע פלג מסר: "זה לא צמוד לבית ראש הממשלה. למדתי את נושא הדיון מהמסמכים שהועברו אלי בסדר היום, השתתפתי בדיון הפנימי, חברי הועדה והדרג המקצועי לפני כניסת הצדדים לדיון ושמעתי את טענותיהם. לפני הדיון הפנימי וההצבעה יצאתי לאירוע אחר ולא זכורה לי הסיטואציה של הצבעה טלפונית שלי, על אף שבתקופת הקורונה זה נעשה פעמים רבות בישיבות השונות של ועדות העירייה. מה שיוחלט לגבי ההצבעה שלי מקובל עליי".
חבר המועצה, יהונתן יוסף מסר: "יחד עם כניסתי למועצת העיר וחברותי בוועדה המקומית לתכנון ובנייה למדתי את התקנונים המחייבים ואף התייעצתי עם עורך דין מתמחה בתחום תכנון ובנייה. חבר הוועדה יכול להגיע שתי דקות לפני ההצבעה, להצביע וקולו כשר - וכך עשיתי גם במקרה המדובר של הבניין ברחוב בלפור".