עתירת המועצה האזורית מטה יהודה נגד הקמת שכונת רכס לבן בצמוד למושבים אורה ועמינדב נדחתה.
העתירה נידונה בהרכב של שלושה שופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות ולצידה ישבו מני מזוז ונועם סולברג. פסק הדין לדחיית העתירה ניתן פה אחד. בנימוקים צוין בן השאר כי למרות החשיבות הרבה של ערכי השמירה על הסביבה והגנה על השטחים הירוקים. בית המשפט העליון אינו מצא לנכון כי ישנה עילה המצדיקה את התערבות בית המשפט בהחלטת מוסגות התכנון ובכלל זה את החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה.
2 צפייה בגלריה
רכס לבן
רכס לבן
רכס לבן
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
כזכור במאי אשתקד אישרה המועצה הארצית את התוכנית שמקדמים רשות מקרקעי ישראל, משרד השיכון והעירייה. על פי התוכנית המוצעת על שטח של 850 דונם יוקמו 5,000 יחידות דיור בבינוי נמוך יחסית של בן 5 ל-12 קומות.
במיינט ירושלים וב'בונוס' פורסם לראשונה כי במקביל לאישור תוכנית זאת, במשרד השיכון כבר מקדמים תוכנית עתידית נוספת לבניית עוד 1,500 יחידות דיור במתחם צמוד שיהווה התרחבות לרכס לבן.
2 צפייה בגלריה
כך ייראה רכס לבן
כך ייראה רכס לבן
כך ייראה רכס לבן
(הדמיה: משרד האדריכלים קולקר־קולקר־אפשטיין)
יש לציין עוד כי פרט למועצה האזורית מטה יהודה, הוגשו כ-6,000 התנגדויות של תושבי העיר והארגונים הירוקים השונים.
יו"ר שדולת ירושלים בת קיימא, נעמי צור: "הדילמה איננה כלל 'האיזון הראוי בין צורכי הפיתוח לבין ערכי שימור טבע וסביבה', אלא בין עיבוי העיר בתוך גבולות הבינוי שלה, לעומת יציאה החוצה להרי ירושלים הירוקים, גם אם חלק מאזור זה נמצא בתוך הגבלות המוניציפאליים. מאידך, מתן עדיפות פיתוח לרכס לבן על פינוי בינוי ביובלים ובגנים מעורר תהייה קשה. איך יצליחו מתחמים של 30 קומות ויותר, נטולי תשתיות מספיקות, לצד שכונה חדשה עם בניינים בגובה מ-5 עד 15 קומות בלבד? מיזמי הפינוי בינוי המאושרים נידונים בפועל להיות הסלאמז של מחר".