שנה לאחר אישור תוכנית האב, השבוע הופקדו להתנגדויות שלוש תוכנית מפורטות להקמת השכונה החדשה סמוך למתחם התחנה בירושלים. מדובר בשלוש תכניות מפורטות שניתן יהיה לקדם כל אחת בנפרד, זאת בהתאם לתוכנית האב למתחם. המתחם ישלב מגורים, מלונאות, תעסוקה ומסחר.
2 צפייה בגלריה
כך תיראה השכונה החדשה סמוך למתחם התחנה
כך תיראה השכונה החדשה סמוך למתחם התחנה
כך תיראה השכונה החדשה סמוך למתחם התחנה
(הדמיה: רוזנפלד ארנס אדריכלים)
כזכור, בספטמבר 2019, אימצה הוועדה המחוזית את תוכנית האב למתחם התחנה כמדיניות התכנון לאזור. תוכנית האב הגדירה את הצרכים הציבוריים, ובכלל זאת ההפקעות הדרושות ליצירת שטחים ציבוריים פתוחים ושטחים למבני ציבור.
עוד בחדשות:
התוכנית הינה על שטח כולל של כ-75 דונם, וממוקמת במתחם השכונות אבו תור, בקעה וטלביה, וגובלת ברחובות דרך בית לחם ממערב, דרך חברון ממזרח ומרים החשמונאית מדרום.
התוכנית הראשונה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ונערכה ע"י משרד מליס אדריכלים הינה על שטח של 43 דונם. התוכנית כוללת בינוי בגובה של 10-5 קומות, שישלב 200 יחידות דיור, 250 יחידות דיור מוגן ו-6,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר בחזיתות מסחריות לאורך הרחובות. כמו כן, התוכנית מקצה שטח של כ-2,500 מ"ר עבור מבני ציבור לטובת שימושי חינוך, גני ילדים ובית כנסת.
2 צפייה בגלריה
כך תיראה השכונה החדשה סמוך למתחם התחנה
כך תיראה השכונה החדשה סמוך למתחם התחנה
כך ייראה רובע החדשנות
(הדמיה: רוזנפלד ארנס אדריכלים)
התוכנית השנייה שביוזמת Margalit Startup City, ונערכה ע"י משרד רוזנפלד ארנס אדריכלים, הינה על שטח של 17 דונם. התוכנית כוללת בינוי של רובע חדשנות ויזמות בגובה של 10-5 קומות, שישלב 200 יחידות דיור, 10,000 מ"ר להייטק ו-4,000 מ"ר עבור שטחי מסחר לאורך הרחובות. התוכנית מהווה פיתוח המשכי למתחם Margalit Startup City בבית המדפיס המנדטורי. בנוסף, התוכנית מקצה כ-7,500 מ"ר עבור מבני ציבור לצרכי חינוך שבו מתוכנן בית מתנדבי שנת השרות הארצי.
התוכנית השלישית ביוזמת חברת "רכבת במושבה" ונערכה ע"י משרד גוטמן - אסיף אדריכלים, הינה על שטח של 13 דונם. התוכנית כוללת בינוי בגובה של 10-5 קומות, שישלב 270 יחידות דיור, חלקן קטנות המיועדות לשימוש אוכלוסייה צעירה, 70 חדרי מלון ו-3,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר בחזיתות מסחריות לאורך הרחובות.
כמו כן, התוכנית שמה דגש על שימור המבנים ההיסטוריים במתחם שישולבו במרחב הציבורי, בטיילת הולכי הרגל ובבינוי החדש המוצע בתוכנית.
מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי: "מתחם התחנה יהווה דוגמה למרקם עירוני אינטנסיבי המספק איכות חיים לתושבים בו, כמו גם מוקד עניין משמעותי לאזור ולעיר כולה".
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים: "מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והחשובים בעיר, שעתיד להוסיף לירושלים גם אלפי מקומות תעסוקה נוספים בתחום ההייטק. אני ועיריית ירושלים נמשיך לתמוך ולפתח בשנים הקרובות את ירושלים - בתחומי הבנייה, המגורים, המסחר וההייטק".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים