מתחם הפינוי־בינוי החדש של צומת פת יוצא לדרך. הוועדה המחוזית אישרה למתן תוקף מתחם התחדשות עירוני חדש ליד הרחובות יצחק שדה ובר יוחאי, בסמוך לצומת, שיכלול שלושה מגדלים של 26, 28 ו־30 קומות עם בסיס משותף שבו שבע קומות.
1 צפייה בגלריה
כך ייראו הבניינים בצומת פת
כך ייראו הבניינים בצומת פת
כך ייראו הבניינים בצומת פת
( הדמיה: משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)
במבנים הישנים שמיועדים להריסה יש כיום 95 יחידות דיור, ואילו הבנייה החדשה תגיע ל־356 יחידות דיור על אותו מגרש. כמו כן המתחם המשודרג יכלול שטחי מסחר בהיקף של כ־1,970 מ"ר ומתחם של מוסדות חינוך שבו 12 כיתות לימוד וגני ילדים וכן בית כנסת. המיזם נמצא על התוואי של הקו הירוק של הרכבת הקלה, ובימים אלה מבוצעות העבודות להכשרת תוואי המסילה והצבת התחנות.
אדריכל הפרויקט הוא רנדי אפשטיין ממשרד האדריכלים הירושלמי הוותיק קולקר־קולקר־אפשטיין. יזמי המתחם הם קבוצת ברגר, והבעלים שלה הוא אברהם ברגר, חסיד גור מרמת בית שמש. זהו הפרויקט הראשון של ברגר בעיר, כאשר עד לא מכבר נקראה הקבוצה שלו בשם 'קידום', ובין השאר היתה מעורבת בפרויקטים לבנייה למגורים גם בצור הדסה וביתר עילית.
רק לאחרונה אישרו סופית בוועדה המחוזית תוכנית בשטח הסמוך להקמת מתחם משולב של מסחר ומגורים במקום החניון הפתוח בפינת גולומב־פת, שנמצא בבעלותה של המדינה. מדובר במתחם של כ־8.5 דונם שיוקמו בו 296 יחידות דיור, שיתפרסו על פני שני מגדלים של 30 קומות ושני מבנים בגובה של תשע קומות. מתוך כלל יחידות הדיור כ־60 יוקצו עבור דירות קטנות.