עכשיו נזכרים לבטל? בצעד לא שגרתי החליט לפני כשבוע ראש העירייה משה ליאון לגנוז תוכנית שמקדמת העירייה להקמת מגדל משרדים חדש בכניסה לכיכר ספרא.
2 צפייה בגלריה
לא ישתלב בנוף. המגדל שבוטל
לא ישתלב בנוף. המגדל שבוטל
לא ישתלב בנוף. המגדל שבוטל
(הדמיה: חברת עדן)
המגדל נועד לפתור את מצוקת הצפיפות בכיכר ספרא לנוכח ריבוי העובדים.
אולם לאחר תכנון מפורט של התוכנית, ולאחר שכבר החל תהליך אישור בוועדת השימור להריסת בניין 14 שבמקומו היה המגדל אמור לקום, החליט ליאון לרדת מהיוזמה, בעיקר מהחשש כי הפרויקט המוצע לא ישתלב מבחינה אדריכלית עם מבני העירייה הסמוכים, ובייחוד לא עם בניין 13, שמיועד לשימור מלא, שניצב בצמוד למגדל המתוכנן.
ראש העירייה קיים בלשכתו ישיבה רבת משתתפים, יחסית לעידן של הגבלות הקורונה, שבה היו נוכחים כל הגורמים הרלוונטיים. בישיבה הביעו עמדה נגד המיזם גם מהנדס העיר יואל אבן, סגן ראש העירייה אלישע פלג ויו"ר הוועדה המקומית ומחזיק תיק התכנון, ממלא מקומו של ליאון אליעזר ראוכברגר.
2 צפייה בגלריה
כיכר ספרא
כיכר ספרא
כיכר ספרא
(צילום: אדווה חולי)
חברת עדן, שהופקדה על קידום הבניין, ערכה מצגת, ואדריכלי המיזם אף הכינו מודל תלת־ממדי להמחשה, אבל בפקידות העירונית ייאלצו להמתין לפתרון תכנוני הולם יותר שמשתלב בבנייה הקיימת.
מספרא נמסר: "העירייה עושה מאמץ לשמר כל בניין ואתר היסטורי, וכך גם החליטה לגבי בניין 14 בכיכר ספרא, למרות שהתכנית הסטטורית אפשרה את הריסתו עבור הקמת מבנה משרדים לטובת צרכי הציבור.
"ראש העירייה, משה ליאון, הנחה את גורמי המקצוע לבחון חלופות אחרות, במקום הריסת הבניין ההיסטורי".