פקיד היערות הארצי הורה השבוע להקפיא את הרישיון שניתן לעירייה לכרות עצים במסגרת מיזם הרכבל לכותל המערבי. ברשות המקומית טוענים כי המיזם שיוכל להסיע 3,000 איש בשעה, יקטין את זיהום האוויר הנגרם מרכבים ואוטובוסים שמגיעים לעיר העתיקה. במסגרת קידום התוכנית, בוצע 'סקר עצים' באזור שבו אמורה לקום תחנה של הרכבל ברחוב מעלה השלום בהר ציון. התברר כי במקום 80 עצים, שמתוכם יש לעקור 40, להעתיקם לאתר חלופי, ולשמר את שאר העצים.
1 צפייה בגלריה
המיזם יוקם? הרכבל
המיזם יוקם? הרכבל
המיזם יוקם? הרכבל
(הדמיה: הרל"י)
במסגרת המאמצים של ארגונים שונים לבלום את הפרויקט הוגש ערר נגד היוזמה לכרות עצים. בית המשפט אומנם דחה את הערר, אבל כעת נוצר מכשול חדש. עמותת 'עמק שווה' וגופים נוספים פנו לפקיד היערות במשרד החקלאות, ד"ר ארז ברקאי, וטענו כי יש למנוע כריתה של 41 עצים עד למתן פסק הדין בבג"ץ בנושא של הקמת מיזם הרכבל כולו.
בפנייה שהוגשה לברקאי נטען כי העירייה והרל"י הבהירו לבג"ץ כי לא יינקטו פעולות בלתי הפיכות במיזם עד לקבלת פסק הדין. לטענת המתלוננים, כריתת עצים היא פעולה בלתי הפיכה ולכן אין לבצע אותה בעת הזאת.
פקיד היערות קיבל את העמדה הזאת והחליט להקפיא את רשיון הכריתה עד להחלטה של בג"ץ.
מהעירייה נמסר: "בית המשפט לא נעתר לבקשות העותרים למתן צווי מניעה. להערכתנו, פסק הדין עתיד להינתן בקרוב, וגם מסיבה זו אין בהחלטת פקיד היערות כדי לשנות את לוחות הזמנים וסדר פעולות קידום הזמינות של תכנית הרכבל".