איך מקבלים חניה פרטית בתמ"א 38? בונים ללא היתר על גינה משותפת. בלא מעט פרויקטים כאלה לחיזוק המבנה יזמים וקבלנים מבטיחים הרים וגבעות כדי לשכנע את בעלי הדירות לעשות שיפוץ בבניין או לרכוש דירה חדשה. לרוב קיים מפרט סטנדרט שאותו אפשר לשדרג, בתוספת תשלום כמובן. כך, בתמורה להקמת דירות חדשות על גג הבניין, שאותן יוכל למכור - היזם מחזק את יסודות הבניין וגם משדרג את הדירות הקיימות בתוספת חדר, ממ"ד, ולעיתים גם מחסן ומרפסת.
1 צפייה בגלריה
התחדשו ללא היתר. החניה
התחדשו ללא היתר. החניה
התחדשו ללא היתר. החניה
( צילום: פרטי)
אלא שברחוב החשמונאים בשכונת מקור ברוך השדרוג עלה על כל הציפיות, וכפי שמתברר הוא כלל גם מספר חריגות רציניות מן המותר. במסגרת העבודות הרסו ללא היתר את הגדר ההיקפית שהיתה קיימת מסביב למבנה הישן, במטרה לאפשר הקמה של חניה פרטית לשני רכבים. את החניה עצמה 'הכשירו' על חשבון השטח המשותף לכלל הדיירים ששימש במקור כגינה. כדי לאפשר גישה לחניה המאולתרת החדשה הסירו גם אבני שפה מהרחוב, וכך 'על הדרך' ביטלו מקומות חניה ב'כחול לבן' ששימשו את באי האזור ושכנים שהם בעלי תו חניה אזורי.
יצוין כי מדובר במקום חניה שסמוך למרפאה מרחבית של אחת מקופות החולים, כשחלק ניכר מלקוחותיה זקוקים לאותה חניה ברחוב, שהיא האופציה היחידה באזור.
התושבים שמתגוררים בסמוך לבניין המדובר התלוננו על כך במוקד העירוני ובאגף לפיקוח על הבנייה, אך עד כה לא נעשה דבר בעניין והרכבים חונים בשטח המדובר באין מפריע.
מכיכר ספרא נמסר: "העירייה תחזיר את השטח לקדמותו במיידי".