עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) ומנהלת עטרות באמצעות חברת מוריה החלו השבוע בפרויקט הפיתוח, חידוש ושדרוג המרחב הציבורי של אזור התעשייה עטרות. מדובר בפרויקט הפיתוח הגדול ביותר המבוצע באזור התעשייה עטרות מזה עשרות שנים וזאת במסגרת ההשקעה כבירה של עיריית ירושלים באזור התעשייה הצפוני של העיר. עלות ההשקעה עומדת על 40 מיליון שקלים. השקעה זו מצטרפת להשקעה הכספית בהקמת אזור התעשייה החדש עטרות ג' שנחנך לפני כשנה וחצי בעלות של 45 מיליון שקלים.
4 צפייה בגלריה
המהפך של עטרות
המהפך של עטרות
המהפך של עטרות
(הדמיה: באדיבות מוריה)
הפרויקט שיביא לחידוש ושדרוג המרחב הציבורי של אזור התעשייה, כולל הסדרת התנועה, הסדרת כיכרות, שיקום מבנה הכביש, קרצוף וריבוד כבישים יקחו שנה שלאחריה איזור התעשייה ישנה פניו. בנוסף להסדרת מדרכות, הפרויקט יכלול הסדרת מקומות חנייה, שדרוג תשתיות חשמל ושיפור מערך התאורה, אדריכלות נוף, גינון וצמחיה. כמו כן, שילוט בכניסות למפעלים ושלטי הכוונה חדשים.
עוד בחדשות:
יצוין כי במסגרת הסדרת התנועה הכולל באזור התעשייה תכוון תנועת משאיות הכבדות לרחובות הצדדים וזאת על מנת לאפשר את זרימת התנועה, נסיעה בטוחה למשתמשי הדרך ושמירה על המרחב הציבורי. במסגרת הפרויקט יוקם שטח ציבורי (שצ"פ) ירוק שיכלול חניון, עצים וצמחיה, אזורי ישיבה, שבילי הליכה וכניסה ליקב הסמוך.
4 צפייה בגלריה
המהפך של עטרות
המהפך של עטרות
המהפך של עטרות
(הדמיה: באדיבות מוריה)
4 צפייה בגלריה
המהפך של עטרות
המהפך של עטרות
המהפך של עטרות
(הדמיה: באדיבות מוריה)
הפרויקט לווה בהליך שיתוף ציבור וקהילה ובשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם מנהלת אזור התעשייה עטרות ובעלי המפעלים.
מבחינת שטחי תעשייה עטרות נחשבת לאיזור מבוקש מאוד ובהרחבה של אזור התעשייה למתחם עטרות ג' לפני כשנה וחצי התפוסה כיום היא מלאה. אך מנגד בכל נושא הפיתוח הסביבתי והסדרת הכבשים והתשתיות עטרות נחשבת למוזנחת והיא החצר האחורית של העיר בכמעט כל פרמטר. מדרכות שבורות, העדר שלטי הכוונה ושכבות אבק המכסות את צידי הדרכים. זה רק חלק מהמציאות של עטרות כיום.
עכשיו השידרוג והפיתוח הסביבתי אמורים לשנות את המצב ומעבר לשיפור לטובת מפעלי התעשיינים, הכוונה לעזור בפיתוח הצד המסחרי ובכלל זה העוגנים המסחריים בדמות יקב ירושלים וקניון עטרות של רמי לוי.
4 צפייה בגלריה
המהפך של עטרות
המהפך של עטרות
המהפך של עטרות
(הדמיה: באדיבות מוריה)
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "איזור התעשייה עטרות כיום מוזנח ולא מזמין. בשנה הקרובה יתבצעו עבודות שבסיומן איזור התעשייה ישנה פניו ויהפוך לאיזור התעשייה המוביל במדינה. לתפיסתי עיר גדולה ומובילה כמו ירושלים זקוקה לאיזור תעשייה מתקדם וחדשני שיהיה נחשק וימשוך אליו תעשיות רבות ומגוונות שיפתחו גם מקומות תעסוקה נוספים לתושבי ירושלים. יש למה לצפות".
מנכ"ל הרל"י, אייל חימובסקי: "התעשיה בעטרות היא מקור פרנסה חשוב לתושבי העיר וסביבותיה. הפיתוח הסביבתי יהפוך את עטרות לאזור תעשייה ראוי ומכובד, כפי שמתחייב לעיר בירה כמו ירושלים".
מנכ"לית התאחדות התעשיינים במרחב ירושלים, גלית לוי: "ההתאחדות מברכת על יוזמת השדרוג של הפיתוח הסביבתי בעטרות, שהוא מחויב המציאות, אך בד בבד עם כך על רמ"י והרל"י לקדם זמינות לשיווק והרחבה נוספת של אזור התעשייה בעטרות. יש כאן עתודות קרקע וחשוב להכשירם לקידום וחיזוק האזור גם לתעשייה וגם לצורכי תעסוקה".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים