ככל שימי הסגר חולפים, חנק העסקים הקטנים הולך וגובר, והם נסגרים בזה אחר זה. לנוכח המצב, בארגון בעלי העסקים העצמאיים 'אני שולמן', לא מתכוונים עוד לחכות להקלות או לחבילות הסיוע של הרשויות, והחליטו להיחלץ לעזרת עמיתיהם.
1 צפייה בגלריה
חמ"ל השולמנים
חמ"ל השולמנים
חמ"ל השולמנים
(צילום: שלומי בן גור)
לאחרונה הקים הארגון בעיר 'חמ"ל שולמנים', המסתייע באנשי מקצוע מתחומים שונים כגון עורכי דין, רואי חשבון, יועצי מס, וכלכלנים – כל אלה נרתמו לטובת בעלי העסקים, ללא עלות.
המוקד מאויש על ידי 20 איש ובנוסף גייסו השולמנים כ- 120 מתנדבים שפועלים לסייע לכל עסק שנתקל בקושי או בבעיה במהלך משבר הקורונה. בין השאר ניתן ליווי משפטי לעסקים בהתנהלות מול בעלי הנכסים, ייעוץ להשגת תנאים והלוואות מול הבנקים ויצירת תוכניות וביצוע שינויים והתאמות בניהול העסק לתקופה הקשה שרק הולכת ומתמשכת.
מי שיזם את הקמת החמ"ל הוא יו"ר פורום העסקים והעצמאיים בעיר, שלומי בן גור."בשבועיים האחרונים כבר פנו אלינו לא מעט עסקים ואנחנו רק בתחילת הדרך", מספר בן גור. "התחלנו להפיץ את הפעילות של החמ"ל בקבוצות וואטסאפ של בעלי עסקים בפייסבוק ומפה לאוזן".
בן גור מדגיש כי לא מדובר בשירות חד פעמי אלא בליווי מתמשך לכל בעל עסק עם הבעיה שהתעוררה לו עד שיימצא פתרון מניח את הדעת. "אנחנו מכינים להם מסמכים, עוזרים בהסדרה ברישוי עסקים ואפילו יש לנו קרן למענקים ללא החזר למי שיש בעיה נקודתית בתזרים מזומנים" הוא מפרט.
"יש עסקים שלא מצליחים לקבל את מה שמגיע להם מהממשלה, והכנת המסמכים בבקשות רשמיות על ידי אנשי מקצוע מגיעה עד לכדי אלפי שקלים לכל בקשה, כך שאנחנו חוסכים להם את כל העלויות".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים