עסקת הנדל"ן עבור הדיפלומט מספר 1 בישראל של האמריקאים. אנשי הנדל"ן של שגרירות ארצות הברית עסוקים בשבועות האחרונים בחיפושים אחר בית שרד שיהפוך למעון הרשמי של השגריר בארץ. הנכס אמור לשמש גם את השגרירים שיבואו אחריו.
1 צפייה בגלריה
שגרירות ארה"ב
שגרירות ארה"ב
שגרירות ארה"ב
(צילום: shutterstock)

שגריר חסר מעון

למיינט ו"ידיעות ירושלים" נודע כי האמריקאים היו במשא ומתן לשכירת נכס ברחוב רחל אמנו בקטמון הישנה ובחנו מספר דירות שרד, בין השאר בשכונת מלחה ובמושב אורה. לנוכח הזמינות הנמוכה של קרקע בירושלים, העדיפות הראשונה של האמריקאים היא לשכור נכס ולשפץ אותו ורק בלית ברירה הם יקדמו תוכנית להקמת בניין חדש לגמרי.
הדרישות של השגרירות האמריקאית הן לנכס שבו שבעה חדרים לפחות עם חצר פרטית, שבה אמורים להתקיים גם אירועים וקבלות פנים כגון מסיבת יום העצמאות האמריקאית ב־4 ביולי. מעבר לכך יש גם תנאים והגבלות מצידם של אנשי הביטחון, שכוללים נושאים כמו גדר היקפית, יציאת חירום אלטרנטיבית וכניסה פרטית ונפרדת.
בתקופת ממשל טראמפ הוציאו האמריקאים הודעה רשמית שלפיה הקונסוליה ברחוב אגרון, שמשרתת את מזרח העיר ואת שטחי הרשות הפלסטינית, תבוטל והמבנה המפואר יוסב למעונו של השגריר. אולם מאז הוחלט לבטל את החלטת טראמפ, מה שהשאיר, נכון לעכשיו, את השגריר האמריקאי ללא מעון. הסיבה לכך היא שהמעון הרשמי ששימש אותו שנים רבות בהרצליה פיתוח נמכר לפני כחצי שנה.

מדחייה לדחייה

למרות המעבר של השגרירות לירושלים כבר לפני כשנתיים, העברת המעון עצמו התעכבה ונדחתה מספר פעמיים. כך, השגריר היוצא דייוויד פרידמן לא זכה לצערו לעבור בתור שגריר לעיר וייאלץ להסתפק רק בביתו הפרטי שנמצא בשכונת טלביה.
דוברת שגרירות ארצות הברית, קריסטן סטוארט מסרה כי לשגרירות אין בשלב זה תגובה על כך.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים