הקרב על קרית יובל במייל: לידי מיינט ו'בונוס' הגיעה חלופת מיילים בין חבר המועצה החרדי יוחנן ויצמן מ'אגודת ישראל' לבין מהנדס העירייה יואל אבן. לטענת ויצמן, כפי שעולה ממכתבו, בתקופתו של ראש העירייה הקודם ניר ברקת היתה מדיניות מכוונת למנוע הגירת חרדים לשכונה על ידי חסימת האפשרות לבניית מוסדות עבורם.
2 צפייה בגלריה
קרית יובל
קרית יובל
קרית יובל
(צילום: אדווה חולי)
"תוכנית האב 'יובלים גנים' היא מדיניות הוועדה המקומית והמחוזית להתחדשות עירונית בשכונה, ואושרה בתמיכת המינהל הקהילתי, שראה בה פתרון לחסימת החרדים בשכונה", טען ויצמן במייל.

הטענות והתשובות

"ניר ברקת אילץ את האגף למדיניות תכנון להנפיק מצגות המראות כי אין חוסר בשטחי ציבור בשכונה", האשים ויצמן. "מצגות אלו נדחו בוועדה המקומית אשר חבריה מכירים את המצב בשטח. עיקר הבעייתיות במצגת היתה מספר הנפשות למשפחה ומכוח זה צורכי הציבור הנדרשים. בעוד האגף חישב שלכל משפחה יש ילד אחד, נציגי הציבור קבעו כי לאור כניסת משפחות שבהן שיעור הילודה גבוה יותר, יש צורך גם בטווח הקצר בשטחי ציבור".
2 צפייה בגלריה
יוחנן ויצמן
יוחנן ויצמן
יוחנן ויצמן
(צילום: יואב דודקביץ')
המהנדס הגיב לטענות. "מיום כניסתי לתפקיד העליתי את אזור יובלים גנים לראש סדר העדיפויות שלי לטיפול בשים לב לכלל הצרכים הציבוריים".
במייל תגובה השיב לו ויצמן כי ביקורתו אינה מתייחסת ישירות אליו (אבן) אלא לגורמים בעירייה, "שהכניסו מצגות שקריות ומופרכות מהחשש שמא יתפנו שטחים למוסדות, כדי להבריח שטחים חומים מתושבי קריית יובל", כלשונו, "וזאת כתוצאה מהמדיניות למנוע מתושבי האזור החרדים מוסדות חינוך".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים