בתום תקופת הסגר הראשון עלה מהשטח ביקוש די מובהק בכל הנוגע למפרט הדירות. "אחד הדברים המעניינים שקרו בירושלים מאז פרוץ הקורונה הוא הדרישה ההולכת וגוברת לדירות גן", אמר סגן יו"ר לשכת המתווכים בירושלים, אמיר אזרף. "מבדיקה שערכנו בקרב חברי הלשכה, מצאנו כי זו דרישה רוחבית וחוצת שכונות. דרישה זו גרמה לעלייה של חמישה עד שבעה אחוזים במחירים של דירות גן". אז מה יקרה בשכונות רסקו, קטמונים וארנונה?
2 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
ארנונה
(צילום: מיקי אלון)

יציבות נשמרת

דבורה אחדות ('גפני ואחדות') מסר למיינט ירושלים: "השכונות האלה מאופיינות בביקושים משמעותיים לעומת היצע נמוך יחסית. הנחת העבודה היא כי למרות משבר הקורונה, המחירים אינם צפויים לרדת והמחיר הממוצע יישאר יציב כפי שהיה לפני המשבר. בהקשר זה חשוב לציין כי למרות הביקוש הרב לדירות בשכונות אלה, אין לצפות כרגע למשקיעים בהיקפים גדולים, משום שהמיסוי על הנכסים להשקעה משחק תפקיד משמעותי מאוד".
אז מה כן נראה פה השנה?
"רוב מחפשי הדירות הם משפרי דיור או זוגות צעירים שקונים את דירתם הראשונה. אלו וגם אלו יעמדו בפני כמה דילמות: האם לרכוש נכס משופץ או כזה שדורש שיפוץ? האם להתעניין בנכס שיש לו אופק של התחדשות עירונית? האם להתמקד בדירות השוכנות בלב השכונות או בשוליהן? כדי לתת מענה לדילמות אלה מומלץ מאוד להיעזר באנשי מקצוע שיש להם היכרות מעמיקה עם שוק הנדל"ן באזור".
2 צפייה בגלריה
רחוב בר יוחאי, הקטמונים
רחוב בר יוחאי, הקטמונים
רחוב בר יוחאי, הקטמונים
(צילום: שלומי כהן)
ומה עוד נראה בתשפ"א?
"המגמה הרווחת כעת, אולי בהשפעת הקורונה, היא ביקוש של רוכשים לנכסים שיש להם שטח חוץ (מרפסת או גינה). המגמה הזו דומיננטית כעת הרבה יותר מבעבר".

הסגר השני: קו חם לשוכרים ומשכירים

עם הכניסה לסגר השני הופעל קו סיוע מיוחד של לשכת המתווכים הארצית לשוכרים ולמשכירי דירות. סגן יו"ר לשכת מתווכי הנדל"ן הארצית ויו"ר הלשכה בירושלים, אסף אפשטיין, התייחס למצב החדש שאליו נקלע ענף התיווך עם החלת הסגר הנוסף: "לאחר התאוששות קלה שוב חוזרת על עצמה התמונה העגומה של שוכרי דירות ואף משכירים, שנקלעים למצוקה על רקע חוסר יכולת לשלם שכירות ולהתחייב עתידית, בגלל בעיות אבטלה, חל"ת וחוסר ביטחון כלכלי.
על רקע זה נפתח קו חם שמספרו 02-5001817, המסייע לפונים ללא עלות ומפנה למומחים מקצועיים אשר הסכימו לעמוד לרשות הפונים בקו החם ולהעניק ייעוץ ראשוני במגוון תחומים.