מעכשיו במעלה אדומים, כל בנייה שתוגש לאישור הוועדה לתכנון ובנייה תהיה מחויבת לכלול עקרונות של בנייה ירוקה, ואפילו בניין העירייה יהפוך לירוק. הבנייה על פי תקן ירוק תהיה במגוון היבטים, מאופן העמדת המבנה בהתאם לזריחה ולשקיעה, הצללות, בידוד מעטפת המבנים, שימור אנרגיה, תאורה טבעית, אוורור טבעי, ניהול מים, מחזור, פינוי וטיפול בפסולת, אקוסטיקה, תאורה, ניהול אנרגיה ועוד.
1 צפייה בגלריה
כך תיראה השכונה הירוקה במעלה אדומים
כך תיראה השכונה הירוקה במעלה אדומים
כך תיראה השכונה הירוקה במעלה אדומים
(הדמיה: עיריית מעלה אדומים)
מדובר אומנם בתקן וולנטרי אלא שבמעלה אדומים הצטרפו לערים שהחלו לפעול עצמאית בנושא ויצרו מדיניות עירונית בתחום, מה שבא לידי ביטוי בעיקר באמצעות הנחיות לתוכניות תב"ע ולהוצאת היתרי בנייה.
"כל פרויקט חדש למגורים או מבנה מסחרי יידרש לעמידה בתקן הירוק", מצהיר ראש העירייה בני כשריאל. "אנחנו ממשיכים להפוך את העיר לירוקה. תושבי העיר זכאים לאיכות חיים ולסביבה ירוקה. אנחנו רוצים לנצל את הטופוגרפיה המיוחדת של מעלה אדומים, שמאופיינת בנוף ההררי המדברי ובקירבה לאוויר הצלול של ירושלים".
בישראל 2021 לא קיימים מנגנונים ממשלתיים שמחייבים את יישום עקרונות הבנייה ירוקה. תקן ישראלי לבנייה שכזאת קיים, אך הוא אינו מחייב. היעדר מדיניות סדורה בנושא הוביל למצב שבו עיריות מפורום 15 הערים הגדולות החלו לפעול עצמאית ובנפרד ליצירת מדיניות עירונית בתחום, מה שבא לידי ביטוי בעיקר באמצעות הנחיות לתוכניות תב"ע ולהוצאת היתרי בנייה. מעלה אדומים היא העיר הראשונה מעבר לקו הירוק שבה הוחלט להצטרף להחלטת פורום ה־15 ולאמץ את העקרונות של בנייה ירוקה.
בתוכנית יבחנו להסב גם מוסדות ציבור על פי התקן של הבנייה הירוקה. במבני מסחר, משרדים ותעשייה יבחנו בעירייה כיצד ליישם את התקן לבנייה ירוקה או מרכיבים ממנו, בכפוף לעקרונות שקבעו בוועדה לתכנון ובנייה.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים