סדקים ראשונים במיזם היוקרה של העיר? חבר המועצה יוחנן ויצמן ('אגודת ישראל') שיגר מכתב לשר השיכון והבינוי יעקב ליצמן, שבו הוא מציע להסב למגורים כ־25 אחוז מפרויקט הכניסה לעיר.
2 צפייה בגלריה
פרויקט הכניסה לעיר
פרויקט הכניסה לעיר
פרויקט הכניסה לעיר
(הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים)
לטענת ויצמן, שוויו של 'מתחם הרכב' ששווק במסגרת רובע העסקים הוא פי שניים ממחיר הסגירה בפועל. כמו כן הכנסת שטחי מגורים גם תהפוך את הכניסה לעיר, לטענתו, לרובע עירוני חי.
לטובת העניין, חבר המועצה ויצמן, המשתייך לחסידות גור, 'הפעיל' את ייחוסו הפוליטי־מגזרי ופנה במכתב ישירות לשר השיכון והבינוי הטרי שנמנה גם הוא עם אותה חסידות.
במכתבו מפרט ויצמן, שהוא גם יו"ר ועדת השימור בעירייה וחבר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כי מדובר בכמיליון מ"ר שאושרו לבנייה עבור מטרות מסחר, תיירות, מלונאות, מכוני ספא, בריכות שחייה, תיאטראות, אולמות קולנוע, השכלה גבוהה ובילוי ופנאי, בעוד שנאסרו בשטח זה שימושים למגורים, חינוך ודת.
2 צפייה בגלריה
יוחנן ויצמן
יוחנן ויצמן
יוחנן ויצמן
(צילום: רפי קוץ)
לדבריו, שומת מכרז מתחם הרכב, שנסגר בשבוע שעבר, נקבעה על ידי השמאי הממשלתי במחיר של 350 מיליון שקל, אולם ההצעה היחידה שהוגשה למכרז היתה על סך 180 שקל מיליון שקל, כחצי מהשווי שהוערך. לכן, על מנת שלא לספוג הפסדים נוספים, ויצמן מציע לקבוע כי 25 אחוזים מכלל שטח תוכנית הכניסה לעיר ישמשו למגורים, מה שלדעתו יסייע לשווק את המכרזים הבאים בהצלחה וימקסם את התמורה שתתקבל ממכירת הקרקעות לטובת הציבור.
כמו כן הכנסת שטחי מגורים תשנה את אופיו של האזור ממתחם עסקים מבודד ש"ספק אם יקום במתכונתו הנוכחית", כלשונו.
ממשרד השיכון לא נמסרה תגובה.