קרב המרפסות בקרית יובל: הוועדה המקומית דורשת להוסיף מרפסות סוכה למתחם הדסה הקטנה, כתנאי לאישור בקשת היזם להגדלת מספר החדרים בחלק מהפרוייקט.
1 צפייה בגלריה
כך ייראה פרויקט "הדסה הקטנה"
כך ייראה פרויקט "הדסה הקטנה"
כך ייראה פרויקט "הדסה הקטנה"
(הדמיה: יגאל לוי אדריכלים)
החשש של המינהל הקהילתי והציבור החילוני של התושבים הוא שהפרויקט יהיה אטרקטיבי בעיקר לאוכלוסיה החרדית ויעודד את מגמת ה'התחרדות' של השכונה. בסוף הדיון שנערך בנושא הוחלט לערוך דיון נוסף בטרם תתקבל החלטה סופית. חברת אשטרום הבונה את פרויקט דירות ההשכרה לטווח ארוך ב'הדסה הקטנה' בצמוד לגן המפלצת בקרית יובל, מבקשת עכשיו מהוועדה המקומית לשנות את תמהיל גודל הדירות.
הבקשה היא לצמצם את מספר הדירות הקטנות בני 2 ו-3 חדרים ובמקומם להגדיל את מספר הדירות הגדולות בני 4 חדרים ולהוסיף עוד מספר דירות בני 5 חדרים. היזם מחכה כעת להחלטת העירייה ואין לו סיבה לקחת צד בנושא. יתר על כן בפרויקט, הנמצא בשלבי בנייה מתקדמים, כבר אושרו כ-60 מרפסות סוכה.
לפני כחצי שנה אושרה לפרויקט בקשה להגבהת המגדלים על ידי תוספת של 5 קומות, וכעת המבנים צפויים  להגיע לגובה של 21 קומות. 338 יחידות דיור, מתוך סך של 540 הדירות, יוצאו לשיווק להשכרה לטווח רחוק, במסגרת פרויקט של 'דירה להשכיר' ואילו השאר יימכרו בשוק החופשי.
"ראוכברגר, ראש העירייה בפועל, שוב מפעיל את כוחו בצורה לא עניינית", מתרעם יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ. " נדרשות דירות גדולות בפרויקט דיור להשכרה בקריית יובל, אבל אין שום סיבה להתנות את השינוי ביצירת מרפסות סוכה, בוודאי לא כאשר קיימות בפרויקט 60 דירות, ויש קושי טכני להוסיף נוספות. עצוב לראות את ההתנהלות הכוחנית הלא עניינית שמנסה לשנות את הצביון בקריית יובל".
יו"ר הוועדה המקומית, אליעזר ראוכברגר מסר בתגובה: "כל התוכנית, כולל מרפסות הסוכה, זה ביוזמת יזם התוכנית, והוועדה מסייעת לקידומה. עופר ברקוביץ' לא מבין את התוכנית, כמו שהוא לא מבין את רוב התהליכים בוועדה ובעירייה. מרפסות סוכה לא קשור דווקא לחרדים ולא משנים צביון.
"גם ציבור דתי לאומי רוצה מרפסות סוכה וגם ציבור מסורתי. הוועדה בראשותי פועלת בממלכתיות מלאה ומקדמת תוכניות לכל המגזרים בעיר ללא הבדל".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים