מסקירת מצב עדכנית מסתמן כי השילוב של משבר הקורונה וחודש הרמדאן הביא לירידה ניכרת בהיקף העבודות באתרי הבנייה בעיר.
כזכור, עקב משבר הקורונה לא התאפשרו יציאה של עובדים פלסטינים משטחי הרשות הפלסטינית לירושלים וחזרה ממנה, ולכן הושג הסדר מיוחד שלפיו תתאפשר הלנתם בעיר בתקופת הסגר. כ־6,000 פועלים ניאותו להסדר, וכבר שלושה שבועות שהם לא שבים לביתם בסוף יום העבודה אלא לנים באכסניות ובתוך בתים או במבנים באתרי הבנייה השונים. 
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה בירושלים
אתר בנייה בירושלים
אתר בנייה בירושלים
(אילסטרציה: יואב דודקביץ')
הדבר כרוך בעלויות נוספות מעבר להוצאות על הלינה, ובכלל זה הוצאות על אוכל והרחבת הכיסוי הביטוחי הרגיל עבור הפועלים. במידה שהסגר יתארך מעבר לסוף החודש, ארגון הקבלנים דורש התערבות ממשלתית והשתתפות במימון.
מעבר לכך, גם חודש הרמדאן הביא לצמצום היקף העבודה. אומנם קיימים מספר מקרים חריגים שבהם ניתן היתר מיוחד לעבודה בלילה, אך במרבית אתרי הבנייה בעיר המשיכו לעבוד רק בשעות היום במקביל לצום הפועלים, דבר שמשפיע על הספק עבודתם.
מנכ"ל ארגון הקבלנים במחוז ירושלים, יוסי שכטר, מזהיר: "הקבלנים כרגע סופגים את העלויות הנוספות לנוכח ההסדר של לינת הפועלים בעיר, אך זה לא יכול להימשך לאורך זמן. 
"אנחנו עושים כל מה שניתן כדי למזער נזקים ולמנוע עיכובים, אך המציאות של משבר הקורונה וחודש הרמדאן יחד יצרה עיכובים וירידה משמעותית בהיקף הפעילות, וכמעט כל קבלן ואתר בעיר נפגעו מכך".